336mik Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 At jeg er engasjert når jeg kjører er så sant som det er sagt,men det jeg her ikke er enig i er bevisene som har foreligget i sakene. På de 2 sakene jeg ble dømt for,er forklaringen som følger: Nr.1 møter politiet på en rettstrekke,blir klokket i gjennomsnittsmåling bakover for politibilens kjørerettning,hvorvidt uret stoppes når bilene har anslagsvis 700 meter mellom seg. Bortsett fra at det var mørkt,og at ingen angivelige punkter var å se,så syns jeg det er godt gjort å klare å klokke meg til akkurat 116km/h i en 80 sone,så jeg mister lappen. Dette er forøvrig samme politimann som kom med sitatene om at "lappen min skulle prøves for retten,og at juristen var feig(ref innlegg litt bakover i tråden).Han prøvde,men hadde ikke bevis til å ta lappen min et år tidligere,og var vel bitter for dette. Litt ot,men likevel relevant:Forøvrig,så klarte ikke vedkommende å identifisere en person på 15 meters hold,så det sier litt om synet til denne tjenestemannen. Videre i saken da jeg nektet førerkort beslag ble det rettsak,og der løy politimannen i retten,og sa at deres måleapparat var kalibrert dagen jeg ble tatt,ved spørsmål om det var kalibrert før jeg ble tatt den dagen,nektet han å angi tidspunkt,og forklarte det med at loggen hadde blitt "borte",men han insisterte på at det var før jeg ble tatt.Noe som betviles sterkt,siden dette skjedde kl 00.15 om natten. Måleapparat skal kalibreres på angitt dato,og før det brukes denne datoen,for at måling skal være gyldig. Nr.2 Her ble jeg dømt,også ved gjennomsnitts måling. Merkelig nok,så brukte de kamera,men måle metode betviles,sammen med dokumentasjon. Begrunnelse: filmen startet ca 20 sekunder etter at klokka hadde startet,og ingen markør var synlig før lenge etter at politibilen hadde snudd. Ved endt måling,så ble det brukt et skilt på motsatt side av veien som markør,hvorvidt min bil ikke lenger var synlig pga at denne var en sving med en stor haug i innerkant,så eksakt punkt for avsluttet måling er heller dårlig. På dokumentasjons papirene ble det fyllt ut feil,ved at angivelige kilometer jeg hadde hatt,og tiden jeg hadde brukt var identiske(tid regnes i sekunder,og kun sekunder,ikke minutter) Ved å regne ut strekning jeg hadde kjørt,så ville tallene,hvis tallene de hadde oppgitt var tid,så ville jeg vært godt under førerkort grensen. Dette ble det protester mot,og saken gikk til retten.Dokumentet ble så omgjort på rettmøte,til å ikke gå i min favør,og gjett hva,denne gangen var det filmen som ikke kunne finnes igjen,så jeg sto uten bevis,og ble dømt. Dette var mine 2 saker,og det å påstå at dette definitivt er tvils tilfeller.All tvil skal komme tiltalte til gode heter det,men dette er i mine øyne en stor bløff.Her er min sak framlagt på hvorfor jeg ikke liker politiet,og hvorfor jeg mener dem er korrupte,og at jeg blir/ble trakasert. Syns også at de 5 gangene jeg har blitt fratatt førerkort utenom dette,men fått det igjen grunnet bevisets stilling,henleggelse,advokater med litt tak i,min egen vilje til ikke å bukke under o.l bare forsterker teorien om forfølgelse(ikke konspirasjonsteori nei). Har skrevet så jeg er svett her nå,så det er ikke umulig at det er litt skrivefeil,eller at ting kommer fram litt dårlig/feil.
oddis Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Politiet kan ikke stoles på. Min bror mistet lappen under horrible omstendigheter i mars i år. Det var et tilfelle av GROV uforstand i tjenesten, uten bevis, feil angitte tidspunkt, feil angitte veier. En dyktig advokat fikk redusert straffen med 50% etter at vi truet med sak mot tjenestemannen (som forøvrig er landskjent for sin faenskap). Dette ble KUN godtatt (før tingretten) fordi min bror skulle i nær fremtid til USA. Dette sendte vi også en redegjørelse på til politimesteren i vårt distrikt, slik at han ikke bare står som "skyldig" i etterkant. Ufattelig oppførsel, helt sykt. Et annet tilfelle var det en kamerat av meg som ble dømt for å ha brekksladdet på en parkeringsplass. På tross av at han kunne synlig bevise at brekkwiren hans var frakoblet da han ble tatt, hjalp det ikke i retten. Han ba om å få teknisk redegjørelse for hvordan dette hadde skjedd. To vitner har sagt at det spruta stein bak bilen hans, og dermed ble han dømt. På spørsmål til dommer, der han spurte på hvilke beviser han ble dømt for, ble han henvist til aktor, som hadde svaret "- ingen kommentar"! Mulig det er distriktet vi bor i som oppdrar drittsekker i refleksyrket.
hagenisse Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Mulig det er distriktet vi bor i som oppdrar drittsekker i refleksyrket. Jepp, det kommer mye rart ut av Hedmark! F.eks min samboer.
336mik Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Nå må du krysse fingra for at din samboer ikke leser altfor mye på bimmers hagenisse
oddis Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Mulig det er distriktet vi bor i som oppdrar drittsekker i refleksyrket. Jepp, det kommer mye rart ut av Hedmark! F.eks min samboer. Så lenge hu ikke er solung så bruker det å gå bra Mye rart fra denne kanten. Men også mye ekstremt, i den gode enden av skalaen.
hagenisse Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Nå må du krysse fingra for at din samboer ikke leser altfor mye på bimmers hagenisse Liten fare for det tror jeg. Jeg lurer dog på om dere er bekjente, så det kan kanskje bli skummelt uansett?
E-30 big Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Hvorfor folk her inn har så vondt av at noen faktisk tør/gidder å provosere politiet er langt forbi min forståelse. Hvorfor folk skal provosere politiet er langt forbi min forståelse. Politiet er bare satt til å håndheve regler. At enkelte er sure fordi de ikke får fyllekjøre med sin 800hk ombygde traktor eller herje på som de vil ellers kan så være, men jeg greier virkelig ikke se hva i alle dager folk forventer å få ut av å provosere politiet. Fy faan får en dust... her prates det om en uretmessig bot! sug din lokale p..... att slike som du gidder å svare?
Dr_S Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Kanskje ikke noe sjakktrekk å følge etter politiet med videokamera...med en bil som er i skrøpelig teknisk stand. Blir som å oppsøke politiet på gata å spørre etter veien med bagen full av tyvegods.. Uansett kunne politiet ha forklart dere på en skikkelig måte at slikt tull vil de helst slippe. Skjønner ikke hvorfor så mange i etaten må være så jævla eplekjekke og cowboyer... Med mindre dere var frekke i kjeften til de da..
SofaKingFresh Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Politiet kan ikke stoles på. Min bror mistet lappen under horrible omstendigheter i mars i år. Det var et tilfelle av GROV uforstand i tjenesten, uten bevis, feil angitte tidspunkt, feil angitte veier. En dyktig advokat fikk redusert straffen med 50% etter at vi truet med sak mot tjenestemannen (som forøvrig er landskjent for sin faenskap). Dette ble KUN godtatt (før tingretten) fordi min bror skulle i nær fremtid til USA. Dette sendte vi også en redegjørelse på til politimesteren i vårt distrikt, slik at han ikke bare står som "skyldig" i etterkant. Ufattelig oppførsel, helt sykt. +1! Jeg mistet lappen for 1 uke siden , og fikk telefon idag hvor jeg fikk høre hva politiet hadde sagt til juristen. Politimannen jugde til både juristen, OG AVISEN. I avisen stod det at jeg og kameraten min mistet lappen pga. samme hendelser tidligere. DET ER FEIL. JEG har ikke gjort det, og kameraten min fikk lappen SAMME DAGEN vi ble tatt. (Han fikk den tilbake.) Og til juristen hadde han sagt at jeg provoserte dem. Jeg hadde og tydeligvis sett politiet, smilt til dem, og deretter begynt å burne, RETT VED SIDEN AV DEM. Hva feiler det noen av politimennene? De sa de hadde beviser, så de skal jeg med glede se, bare for å motbevise dem med at jeg smilte til dem, for så å røyklegge plassen. Haha, gleder meg til å motbevise dusten, og så få lappen min tilbake.
wirrumsen Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Et annet tilfelle var det en kamerat av meg som ble dømt for å ha brekksladdet på en parkeringsplass. På tross av at han kunne synlig bevise at brekkwiren hans var frakoblet da han ble tatt, hjalp det ikke i retten. Han ba om å få teknisk redegjørelse for hvordan dette hadde skjedd. Med andre ord kjørte han en bil med en klar teknisk mangel? Nå er jo forsåvidt ikke det å dra håndbrekket den eneste måten man kan få en bil i sladd på.
burny_ Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Det finnes rasshøl som er snekkere. Det finnes rasshøl som er Mekanikere. Det finnes rasshøl som er Kokker. Det finnes rasshøl som er Politimenn. Er alle snekkere, mekanikere, kokker, og Politimenn rasshøl? Det finnes folk som gjør feil i yrket som er Bilselgere. Det finnes folk som gjør feil i yrket som er Ambulanse sjåfører. Det finnes folk som gjør feil i yrket som er Bartendere. Det finnes folk som gjør feil i yrket som er Politimenn. Mennesklige feil, har ikke du møtt på en Bartender som kanskje serverer en som har fått for mye å drikke? Eller en Bilselger som feks ikke er imøtekommende i det hele tatt? Kanskje har en dårlig dag. Vel news flash for alle dere som har noe i mot ALT av politi, DERE er med på å gjøre ting værre. Hadde alle sett på deg som et RASSHØL så hadde du ikke fått noe mere lyst til å være grei tilbake? Det handler om gjensidig respekt og forståelse. Vær med andre som du vil bli behandlet selv. Det er vel tja, 15 politimenn/kvinner her jeg bor. Hver gang jeg ser noen av de så hilser jeg, og smiler med respekt. Samme gjør de fleste andre. Og de fleste slipper unna med MYE. Jeg møtte politiet i sladd X anntall ganger i vinter. Kjørte ut fra utkjøring forbudt (ikke en farlig situasjon). + noe småtteri. Ble ikke stoppa 1 gang! Hver gang jeg har blitt stoppa i kontroll så SMILER jeg, hilser ordentligt, og er høflig. Da slipper du mye.... Faren min ble stoppa i 70kmt sona, akkurat fort nok til å miste lappen, men han Politimannen forstod situasjonen (Pappa hadde ny bil, var ikke vant til farts følelsen / mangel på den). Han fikk trekt fra 1kmt, og pappa fikk bot istedenfor å miste lappen. En kamerat av meg var litt vill tidligere, og havna litt utpå. Ikke lappen, stjal 18 biler, vraka mange av de, stakk fra politiet, ++++++. Fikk kun 1 års utsettelse, og fikk beholde lettlappen (+ betale for skadene). Politiet hjalp til med å få det til å se ut som at de hadde angitt seg selv / formildene omstendigheter. Og det er bra, for hadde han kameraten min kommet innenfor noen murer er jeg sikkert på at det hadde blitt et liv i kriminalitet. Nå har han skjærpa seg, og starter som lærling til høsten .. Så tenk før dere sier noe, Politi er mennesker de og. Akkurat som dere...
oddis Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Er alle snekkere, mekanikere, kokker, og Politimenn rasshøl? Når politimenn/kvinner er rasshøl kan de ødelegge ganske mye for deg. Det kan ikke snekkere, mekanikere, kokker etc, på samme måte. Så ordet rasshøl får en ny dimensjon. Å føle seg rettferdig behandlet er alfa omega for å kunne respektere resten av samfunnet. Det bor fryktelig mange her som har sluttet å ringe politiet om de har et problem, derfor blir politiet ofte kun utkalt på seriøse saker (drap, stygge trafikkulykker etc). Men det betyr ikke at de ikke har mange små saker å ta tak i (som de forøvrig ikke gidder å gjøre noe med). Her borte har politiet prioritert å ha fartskontroll i 90 sona, isteden for å løse saken vi har ovenfor dem, som kan løses med en 10 min tlf samtale, og spare mange for mye lidelse. Finner jeg vedkommende politibetjent som stopper meg i en eventuell kontroll så skal jeg si henne et par velvalgte ord om ressursbruk, et synspunkt jeg også la klinkende klart fram under anmeldelsen av saken. Politiet kommer ikke til å få min respekt på lang lang tid. Av de ca 20 telefonsamtalene jeg har hatt til operasjonssentralen 02800 omkring klager på den aktuelle saken har jeg møtt en (1!) operatør som har forstått mitt problem godt nok. De andre er bare tverre og vil avslutte tlf samtalen så fort som mulig. Gi meg et eksempel på hva jeg burde gjøre? Flytte (juridisk umulig på minst 5 år fram i tid), begå affektdrap og ta 6-7 år i fengsel?. Eller at politiet tar en samtale på maks 10 minutter og pålegger idioten at aktuelle aktivitiet opphører med umiddelbar virkning (min nabo). Politiet er en skam. Jeg har sagt det før, og jeg gjentar; Hadde jeg vært politi idag hadde jeg stilt et ultimatum til mine sjefer om en viss prioriteringsholdning, eller sagt opp. Ufattelig mange som ikke eier integritet og yrkesstolthet i det faget der. Det er så jeg kaster opp.
hylle Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Det må da være andre ting å finne på om kveldene enn og kjøre etter politiet med et videokamera... Jeg hadde også blitt fly forbanna om noen hadde gjort det med meg..!
oddis Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Et annet tilfelle var det en kamerat av meg som ble dømt for å ha brekksladdet på en parkeringsplass. På tross av at han kunne synlig bevise at brekkwiren hans var frakoblet da han ble tatt, hjalp det ikke i retten. Han ba om å få teknisk redegjørelse for hvordan dette hadde skjedd. Med andre ord kjørte han en bil med en klar teknisk mangel? Nå er jo forsåvidt ikke det å dra håndbrekket den eneste måten man kan få en bil i sladd på. Teknisk mangel, ja. Man kan ikke dømme noen for å ha "brekk sladdet", som det sto i sakspapirene, for noe som er fysisk umulig å gjennomføre. Dette var en svinging fra grusbelagt parkingsplass opp på asfaltert hovedvei, med mye rattutslag. Da har det som kjent lett for å sprette noen småstein når det er mye helling opp til veien (spinner). Skal man ta folk på noe, så får man iallefall gjøre det riktig. Jeg ser sånne tilfeller minst en gang i uka, og farlig er det ikke. Men foreldre med barn i barneskolen er redd for enhver bevegelse de ikke har kontroll over, og skriker som ulver for små ting, i dette tilfellet "hesynsløs kjøring".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå