lande Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Hei (igjen) Jeg har klart å komme over et nytt problem jeg ikke helt vet hvordan jeg løser: Jeg skulle bytte bremseskiver på bilen og i det jeg skulle skru ut den ene 6mm unbraco bolten som holder bremseskiven fant jeg ut at den var ødelagt. Det vil si de hakkene (vet ikke helt hva de heter) som jeg skal feste nøkkelen/bitset i var nesten borte og 6mm roterte nærmest fritt i hullet. Denne bolten er innfelt for de som ikke vet det og derfor kommer jeg ikke til med tang. Hva skal jeg gjøre? I tillegg mistenker jeg at denne har rustet nokså fast. Jeg tenkte på å varme opp, men vet ikke helt hvor jeg skal peke flammen. Det er ikke så lett å varme opp rundt bolten når den sitter et godt stykke innpå bremseskiven Takker på forhånd for alle svar
JoCCe Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Slå inn torx, eller borr den ut, og prøv og få tak i den med tang når skiva er av. Funker og slå den ett hardt slag, rust løser å ei go tang
lande Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Skrevet Juli 28, 2009 Slå inn torx, eller borr den ut, og prøv og få tak i den med tang når skiva er av. Funker og slå den ett hardt slag, rust løser å ei go tang Takker begge for svar. Hvordan er det du tenker at jeg skal bore den ut? Skal først prøve tipset med å slå inn en torx, men hvis ikke det funker... Tang og rustløser har jeg, er bare litt usikker på fremgangsmåten
mhane Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Jeg hadde borret bort hodet, fjernet skiva og brukt en tang til å skru ut resten av bolten. Klarer ikke komme på hva den tangen som låser (med fjær og utløser) heter, men den får utrolig grep på selv små kanter. (er det muligens en slags sveisetang?) Bruk mye rustløser og la det virke litt før du prøver å løsne den med tangen.
Fliid Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Borer med bor som er større en skruehodet. Skruen i seg selv er ikke store greiene. Er kun hodet som er stor. Så borer du av hodet, så får du av skive og da har du noe du kan ta tak i for å få ut resten av skruen.
lande Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Skrevet Juli 28, 2009 Borer med bor som er større en skruehodet. Skruen i seg selv er ikke store greiene. Er kun hodet som er stor. Så borer du av hodet, så får du av skive og da har du noe du kan ta tak i for å få ut resten av skruen. Jeg skal prøve å gjøre dette, men er det ikke noen fare for at jeg ødelegger noe som jeg ikke bør ødelegge?
Superbeetle Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Neida...Det går helt fint;) Et mer primitivt alternativ er jo å slå løs på skiven med en hammer/slegge Den lille skruen gjør ikke annet enn å holde skiven når felgen er av.
Fliid Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Nei. Bare bruk hodet, så går det fint. Borer ikke med det store boret tvers igjennom skive og nav f.eks. Borer bare av hodet.
Lars89 Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Har bare slått med slegge noen ganger jeg har vært utålmodig Greieste er å banke inn en torx. Pleier ikke å sitte så veldig godt når man først får tak
verticalescape Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Jeg hadde borret bort hodet, fjernet skiva og brukt en tang til å skru ut resten av bolten. Klarer ikke komme på hva den tangen som låser (med fjær og utløser) heter, men den får utrolig grep på selv små kanter.(er det muligens en slags sveisetang?) Bruk mye rustløser og la det virke litt før du prøver å løsne den med tangen. Wisegrip tenker du på
trex Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Er det bare meg, eller er det ikke 7mm umbraco som skal brukes til glideboltene? Tommy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå