Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute en runde med bilen i dag. (Bmw e39 535 med m-pakke osv.)

Da det selvfølgelig sto en politibil på lur og d jeg passerte la han seg jo helt klart på hjul. ingen ting som frister mer en å stoppe en pen bil med store hjul.

Tidlig i vår byttet jeg til m5 fanger og siden det har jeg ikke hatt skilt fremme. ( Ble stoppet i teknisk på vei til ACR sommertreff og da nevnte de ingen ting)

Så jeg har kjørt uten helt siden da.

Da jeg ble blinket til side kom han frem og spurte litt ang skilt, vognkort, førerkort osv.

så jeg forklarte at det gammle skiltet var ødelagst som er sant og at jeg har bestillt nytt som er sannhet med modifikasjoner, ( Har bestillt miniskilt:)

Så han gikk en runde rundt bilen og gliset ble bare større å større på politimannen. ahh sier han når han passerer fronten: M5 fanger og greier, ikke verst.

Så tar han med seg førerkortet å setter seg i politibilen og sjekker ett eller annet og når han kommer tilbake med det spør han etter vognkortet på nytt. ( Han hadde sett at det var røde fjærer på bilen)

Også sier han. "Har du ALT på stell eller ser det bare sånn ut?"

Tja sier jeg. bmw er jo bmw.(senking og dekkdim godkjent i vognkortet) Så får jeg kjøre videre.

2 timer senere måtte jeg ett annet ærend inn på politistajonen

og ble sittende og vente og da har han observert at jeg kom så han kom likegjerne uti venterommet å begynte å spørre og grave om bilen osv at den var jævli fin osv så politifolk kan faktisk være bilinteressert dem også

Svaret på alt fikk jeg da jeg gikk ut av stasjonen.

Der sto det en Mørk grønn nypolert e36 328 med full m3pakke 18" felger og glinset:) Er gøy å møte på sånne folk. pleier som regel å være ganske deprimerende og bli stoppet av lovens lange arm.:)

xlnu9ag758enjoadxr78.jpg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kjøpte ein E34 for nokre år tilbake hos ein politimann her i Bergen - utruleg hyggeleg og "down to earth" politimann. Brydde seg fint lite i at eg kom og hentet den på henger med B sertfikat :) Synd det ikkje er fleire av dei.

Skrevet
Kjøpte ein E34 for nokre år tilbake hos ein politimann her i Bergen - utruleg hyggeleg og "down to earth" politimann. Brydde seg fint lite i at eg kom og hentet den på henger med B sertfikat :) Synd det ikkje er fleire av dei.

Spiller jo ingen rolle det. Det har du jo lov til så lenge du ikke overskrider tillatt totallast i bilens vognkort og hvis hengeren har bremser. Hvis den ikke har bremser har du lov til å dra 750 kg.

Ikke slakt meg hvis det er feil, men sier det jeg fikk nøye fortalt av tre stk. kjørelærere for ca 1 måned siden.

Skrevet

Det kan nok være sant, men tror det har litt med generasjonsskifte å gjøre også. Ikke riktig alle gamlegutte som skjønner seg på den nye trenden for bilstyling.

Skrevet

Hehe.. ;) er flere enn en politimann her inne.. ;) jeg solgte noe m3 deler til en her inne.. Han synes prisen var så billig at han lurte på om det var snusk.. Fortalte opphavet til delene å da var han glad og blid og kjøpte delene.. Finnes mye greie politifolk.. Men finnes mye idioter der som tror de er gud.. Ble stoppet for og ha kuttet en sving for en stund tilbake.. Har å gjøre med et hull i veien.. Hadde 40km i en 50 sone da jeg gjorde det.. Fikk en lang preke om uansvarlig kjøring.. Å at jeg var et bøllefrø i trafikken.. Har ikke hatt noe på 3 år så vidt e vet.. Å at han oppdaget kjøreutstyret i baksetet gjorde ting enda værre.. Endte med en krangel på en time og så ble jeg forbannet og ga han beskjed om at hans sjef vet hvor jeg bor og var det noe mere fikk de sende meg et brev.. Ikke hørt noenting.. Prøvde først og være ydmyk men det der ble terror.. Var en tirsdags natt klokken 5 om natta.. Så de hadde sikkert utroli lite å gjøre.. Kunne igrunn likt og vite hva som står på meg hos politiet da de nekter fortelle meg noe her oppe.. Trodde vi hadde lov å få vite hva som står jeg..

Skrevet
Det kan nok være sant, men tror det har litt med generasjonsskifte å gjøre også. Ikke riktig alle gamlegutte som skjønner seg på den nye trenden for bilstyling.

Det stemmer ja, generasjonsskifte er det. Men bilinteresse finner man nok i alle yrker, får bare håpe den blir brukt til noe positivt innenfor etaten og ikke mot oss ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...