Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

PenguiN: Ja.

Dr_S: Er nok bare sundt å ha litt sunne interesser selv om man har en slik jobb. Problemet er jo bare at mye av det som foretas ved denne "råningen" er jo ikke helt lov, og da må man jo gripe inn, selv om ikke alle fortår det! :) Og, det er jo ikke vi som har laget reglene.

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Og, det er jo ikke vi som har laget reglene

Det er der det stopper for meg når det gjelder politi. Kunne utmerket tenkt meg å vært politi om det hadde vært lover og regler som hadde rot i virkeligheten. Og reaksjon og straff etter faktiske overtredelser. Pr. idag klarer jeg ikke å forsvare norges lover, når jeg vil fungere som håndhever av lover og forskrifter jeg selv ikke kan gå god for, spesielt da min inntreden kan få svært alvorlige konsekvenser for andre menneskers liv. Og det er ekstremt mye jeg er uenig i. Alle kan akseptere litt, men ikke av den skalaen det er i norges anno 2000-tallet.

Intressant om noen ville delt litt synspunkter med meg. De betjentene jeg har prøvd å tatt en diskusjon med har kort tid etterpå tvert avbrutt diskusjonen..

Skrevet

Kan jeg bare spørre om en liten ting Johnsen? Når du leser prosjekt tråder rundt omkring her på bimmers, også finner du f.eks en bimmer med turbo bygg osv osv som går i ditt nabolag. Hva gjør du den dagen du ser denne bilen ute i trafikken?

Skrevet

Hehe, nå ble det mye spørsmål her! :) nei, når eg ikke e på jobb, så er jeg ikke på jobb, men er jeg ute på kontroll og det dukker opp en bil som ikke er i henhold til forskriftene, så må jeg selvfølgelig forholde meg til det! men d er ikke alt man MÅ ta tak i! Den " det har jeg ikke sett" kan også vare verdt å benytte seg av i blandt! Det kan i mange tilfeller skape både mer respekt og kontakt med folk.

Skrevet
Hehe, nå ble det mye spørsmål her! :) nei, når eg ikke e på jobb, så er jeg ikke på jobb, men er jeg ute på kontroll og det dukker opp en bil som ikke er i henhold til forskriftene, så må jeg selvfølgelig forholde meg til det! men d er ikke alt man MÅ ta tak i! Den " det har jeg ikke sett" kan også vare verdt å benytte seg av i blandt! Det kan i mange tilfeller skape både mer respekt og kontakt med folk.
Endelig en i politiet med hode på rett plass! Hadde det bare vært flere som deg hadde nåkk folk her i landet hatt en helt annen holdning til politiet, spesiellt vi som er bilintressert.
Skrevet
Endelig en i politiet med hode på rett plass! Hadde det bare vært flere som deg hadde nåkk folk her i landet hatt en helt annen holdning til politiet, spesiellt vi som er bilintressert.

ja eg skjønner hva du mener, men som sagt, det er litt viktig å også huske på at det er en grunn til at vegtrafikkloven og div tusen forskrifter er der, selv om mye kan virke veldig unødvendig!

men ja...politifolk legger litt opp til det selv, hvordan de vil bli rspektert!

Skrevet

ok :)

Det er vel litt slik at man høster det man sår, om man grisekjører og lager liv rundt seg selv så ber man om problemer. Har lagt merke til det at mange lokale patruljer her i sarpsborg/fredrikstad området som praktiserer dette. Noe jeg er glad for, da jeg vil være så lite synlig som mulig... hehe

men ja...politifolk legger litt opp til det selv, hvordan de vil bli rspektert!

Selv tror jeg veggen er like hard på begge sider, og det som egentlig trengs er en forandring hos statens vegvesen...

Skrevet

Jobba hjemme hos en politimann for litt siden, han så at jeg kjørte bmw så vi sto å prata lenge om alt mulig i fra styling til mtor osv osv.. å han ga meg masse bra råd og hint :) utrolig hyggelig kar

Skrevet

åja, så det er din bil Johnsen.. var en del snikk-snakk for et par uker siden når mr.Rosø himself kom kjørende i en strøken e36 328. Tenkte han kanskje skulle gå undercover og infiltrere "bilmiljøet" her eller no :lol:

Steffen : blitt mye kjøring med 535`en i det siste? :police:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...