Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ser ut som du har litt arbeid der - men ingenting er uoverkommeleg. Men ikkje kjekt med vanleg garasje jekk....

Har tilgang på "bilheis" (kommer ikke på ordet) på bestefars gård. Så bruker bare jekk for å titte over ting her hjemme før jeg kjøper deler og så drar jeg dit for å bytte dem.

Skrevet

den har gått ca 191000km

Vibrasjonene kommer ved nedbremsning uansett om det er gode eller dårlige veier. Man kjenner det veldig godt ved 70+km/t.

Skrevet

Det var mye rart med den bilen din selv om den hadde gått et stykke. Virker litt som om forrige eier (eller du) ikke har vært så snill med bilen?

Vil anbefale deg å benytte originale deler selv om uoriginale ting liksom skal være like bra... Jeg her eksempelvis byttet mitt andre sett med uoriginale bærearmer på en E39 (sedan) i løpet av et år. Siden dette ble utført på verksted forlangte jeg å få det på garanti så det har ikke kostet meg mer enn halve timeregningen for gang nummer to, men det var like fullt irriterende.

På min forrige E39 (touring) benyttet jeg kun originale deler uansett hva det var og der holdt det at ting ble byttet ên gang... -Og den hadde jeg kjørt dobbelt så langt som den jeg har nå.

E39 generellt er utrolig følsomme for kast og ujevnheter både i hjul og skiver, men for å safe utfra forklaringen din ville jeg først sjekket ubalanse i dekkene og hvis ikke det hjelper ville jeg sjekket skivene.

Skrevet

Kjøpte bilen i November i fjor.

Eieren før meg hadde bilen bare noen måneder, men ville bytte til en mindre bil. Før det igjen var det en mann i 30årene som tydeligvis var frisør. Mulig han ikke harhatt så mye peil :P

I området rundt meg er det relativt gode veier med unntak av at det er en del fartsdumper. De huller og skader som fins i veiene prøver jeg å unngå å kjøre over for å slite minst mulig på deler som tar skade av det.

Er mulig at verkstedet jeg brukte sjekket ekstra nøye i håp om å utføre alt arbeidet. Eller så har verkstedet forrige eier benyttet til eu-kontroll vært veldig slappe. Mye kan jo også skje på 2 år.

Dekkene går liksom på siste sesong nå, bytter kanskje felgene i samme slengen om jeg finner noen kule. Så vil helst unngå å bruke penger på det.

Har sett litt på disse

Tenker da 19" 8,5 foran og 19" 9,5 bak med 225 og 245 dekk. Er det 35 i "tykkelse" på dekkene jeg trenger?

Det er vel ET20 innpress man skal ha på E39? Ser at 9,5 felgene starter på ET22, vil det gå bra?

Hvordan er det med div godkjenninger på disse?

Skrevet

er nok som du sier,enten har forrige eu vært slakk,eller denne streng. Ser sikkert flott ut med 19",men da minker de betraktelig på komforten i en e39.

Skrevet
1.1.10 Bremserør svekket pga rustangrep bak+forover h+v side

Kjøper sett med bremserør fra mekonomen (hs foran, vs foran, hs bak, vs bak (sammenlagt 1271kr mekonomen).

- Delene det blir siktet til er vel nummer, 9, 10, 11 og 12. http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/19485.gif

Doble rør og derfor så "dumt " beskrevet i PKK rapporten.

nå finner jeg ikke den siden på GS. Ligger ikke under bremser etter det jeg kan se.

noen som kan forklare hvor på GS det er?

Help! :P

Skrevet

Bremser, forstilling, bakstilling. Det er gruppen.

Brems er da en egen gruppe innenfor der igjen.

Så ser du oversiktsbildet med delenummer.

Må taste inn reg nummer først eller velge bilmodell. I deres nettbutikk. Om du aldri har brukt den før.

Den er fin til å se etter deler, samt finne delenummer. : ) Jeg handler aldri der, men. Hadlet der noen ganger, for ett par år siden. Men fikk bare feil, så ble dritt lei. Trodde først jeg bestilte feil, men neida. Forbanna møkkabutikk.

Skrevet
... Jeg her eksempelvis byttet mitt andre sett med uoriginale bærearmer på en E39 (sedan) i løpet av et år.

Må bare korrigere meg selv litt her... Uoriginale verkstedet med uoriginale delen kalte det bærearm mens Stenshagen kaller det Casterstag.

Det er de stagene med "S-fasong" som går fra klumpen ute ved hjulet og inn mot rammen i retning radiatoren.

Tilsynelatende en forbruksvare siden det kan se ut som om de går på alle E39 før eller senere...

Skrevet

Viable, linkene dine fungerte ikke. Jeg har en sedan. Legg ut reg nr. Eller send meg det på PM, så skal jeg linke opp rett bilder for deg.

Andreas, bærearm er den som går rett inn på travers. Ligger på tvers av kjøreretning.

Casterstag er det som går fremover. Så Casterstag er ett benevnelse. At andre kaller det noe annet, det går på kompetanse.

Casterstag foring er en forbruksvare, så derfor er det lurt å montere powerflex for økt levetid.

Er ikke kulen på casterstaget som går i stykker, er somregel foringen. : )

Skrevet

Har sedan jeg også regnr: AR78148

Linkene fungerte for meg, men har redigert posten nå.

Er vel 14 og 18 på bilde 2 jeg må bytte og 1,2,3,4 på bilde 3?

Blir borte i helgen så får ikke svart før søndag kveld om jeg ikke tilfeldigvis får tilgang på internett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...