Rannem Skrevet Januar 19, 2010 Share Skrevet Januar 19, 2010 Nesten samme problem hos meg. Starteren gikk rundt, men slo ikke inn. Fikk da selvfølgelig ikke start. Byttet til en brukt starter jeg kjøpte av AlXz her inne. Nå starter den hver dag Jobben er gjort på en kveld, litt trangt å komme til men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet Januar 19, 2010 Share Skrevet Januar 19, 2010 Nesten samme problem hos meg. Starteren gikk rundt, men slo ikke inn. Fikk da selvfølgelig ikke start. Byttet til en brukt starter jeg kjøpte av AlXz her inne. Nå starter den hver dag Jobben er gjort på en kveld, litt trangt å komme til men.. At du gidder å kjøpe brukt starter. Enkelte ting kjøper man ikke brukt, med mindre KM.stand er sinnsykt lav. Tror jeg betalte 1200,- inkl mva for en splitter ny starter på KOED. Funker som bare juling! Skroten skulle ha 800,- for en starter som hadde passert 240.000 km, og det er katta i sekken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Januar 19, 2010 Share Skrevet Januar 19, 2010 Nesten samme problem hos meg. Starteren gikk rundt, men slo ikke inn. Fikk da selvfølgelig ikke start. Byttet til en brukt starter jeg kjøpte av AlXz her inne. Nå starter den hver dag Jobben er gjort på en kveld, litt trangt å komme til men.. At du gidder å kjøpe brukt starter. Enkelte ting kjøper man ikke brukt, med mindre KM.stand er sinnsykt lav. Tror jeg betalte 1200,- inkl mva for en splitter ny starter på KOED. Funker som bare juling! Skroten skulle ha 800,- for en starter som hadde passert 240.000 km, og det er katta i sekken. Sålenge den funker er det jo null problem. Betalte vel 600 ca. Og fikk testet den før kjøp. Jeg sjekket bare prisen på GS og de skulle ha 2700, og det vare bare uaktuelt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Januar 19, 2010 Share Skrevet Januar 19, 2010 Kansje noe feil med Hjernen ?hadde samme problem med min, tok hjernen ut åpnet den, sprayet 2-26 elektro på den og lot den tørke gjorde stikket rent. tørk av der som hjernen festes. Bare ett lite råd når dere plukker ut hjernen for rengjøring og slikt. Vær forsiktig med statisk elektrisitet da dette fort kan ta knekken på elektroniken i hjernen. Bruk anti statiskt armbånd eller hold fingrene langt unna printkortet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brats Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2010 Da fikk jeg bilen tilbake fra verksted. Og nå starter den, enn så lenge hvertfall. Starteren fikk ikke strøm, de hadde funnet ut at det var noe galt med et rele som satt på torpedoveggen! Så nå kobla di bare det relet ut, fordi de hadde ikke relet inne. Noen som veit om dette er startrelet? Eller hva slags rele det eventuelt er? Og om det har noen praktisk betydning at dette ikke koblet til nå? Bilen starter ihvertfall nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIF Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Greit om jeg låner litt tråden din? Gjelder også startproblem på E36 Bilen har vært tungstartet i det siste, den starter som regel, men tar gjerne 4-8 sek +- fra jeg vrir om nøkkelen, av og til går det ikke på første forsøk, men kansje 2-3-4 gangen jeg prøver. Når den starter måler jeg 14.2V på batteriet, men når jeg stopper bilen viser det ikke mer en kanskje 9.8V - 10.4V. Noen som kan ha en formening på hva dette kan være? Takker for svar -Thomas- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blast Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 Greit om jeg låner litt tråden din? Gjelder også startproblem på E36Bilen har vært tungstartet i det siste, den starter som regel, men tar gjerne 4-8 sek +- fra jeg vrir om nøkkelen, av og til går det ikke på første forsøk, men kansje 2-3-4 gangen jeg prøver. Når den starter måler jeg 14.2V på batteriet, men når jeg stopper bilen viser det ikke mer en kanskje 9.8V - 10.4V. Noen som kan ha en formening på hva dette kan være? Takker for svar -Thomas- Virker som batteriet ditt trengs å bli byttet ut. Rundt 14V er vanlig på ladestrøm, men rundt 10V er for lite på batteriet. Mulig ei celle som har tatt kvelden.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIF Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 OK, jeg glemte å skrive at dette er et Gele-batteri (Optima), men det er ikke sikkert det skal ha noe å si? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
footch Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 Hatt samme problemet på mis m42, sjekk ledningene til starteren + og minus. I mitt tilfelle var - kabelen ikke skrudd godt nok til. skrudde den igjen, men det funket ikke, men da tok jeg opp hammeren og banket på den mens en kompis vridde om nøkkelen. Da ble det futt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå