Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Årsaken er nok at Formel 1 blir kvalt av nye miljøkrav og forskrifter til krav om motor osv. BMW er ikke akkurat den første som trekker seg fra denne sporten.. Synd, men sånn er det.

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dette er jo så UTROLIG TRIST ;( en av de værste dagene i mitt liv... :(

BMW Sauber F1 team R.I.P

Virker som BMW skal satse mye på miljø fremover. Så er veldig redd for at de trapper ned mye av de andre motorsport aktivitene også.

Selv om jeg er enig i å hatt et team i DTM hadde vært kult

Skrevet

BMW kan ikke slutte med satsingen i motorsport, det vil jo ødelegge merket slik vi kjenner det idag, og det kommer ikke til å skje, selfølgelig tenker de mer på miljø, men de kommer aldri til å slutte med motorsport :)

Skrevet

F1 har blitt altfor kjedelig å se på, ikke no action lengre.

Riv ut all elektronikk igjen så kanskje det kan bli litt mer spennende å se på igjen.

Ang DTM, Audi og Mercedes har vel så stor kontroll over hvordan DTM skal fungere at BMW vil vel ikke kunne komme seg inn der, det har jo skjedd før at når BMW har vist hva de kan (les: uklasset audi og mercedes) så har mercedes og audi sutret seg til regler med begrensinger for å stenge bmw ute.

WTCC håper jeg de fortsetter med. Her henter de jo også mye erfaring og ny teknologi. Nå er heller ikke WTCC så spennende å se på lengre men jeg må gløtte innom for å få med seg lyden i 320si samt at det alltid er godt å se bmw vinne :)

Skrevet
BMW i WRC hadde vært helt topp, men det skjer nok ikke dessverre.

Hvorfor ikke ?... Porsche har på ulike måter vært med i rallysirkuset flere ganger med flere forskjellige modeller. Mest kjent i denne sammenhengen er vel Porsches 1 og 2 plass med 959 i Paris-Dakar anno 1986 med bl.a Jacky Ickx bak rattet. Porsches første egentlige forsøk ble med andre ord en total utklassing av konkurrentene... 8)

Porsche_959.jpg

Skrevet

Støtter ideen om BMW i rally!

Hadde vært utrolig arti å sett på!

Ligger en god del videoer på youtube om E30 M3 rally,

ser helt sykt ut! :shock:

Må jo har 4-hjulsdrift i rally da.. Men skulle ønske de kunne kommet inn i en eller annen motorsport der de faktisk kan bruke M-bilene til det de er god for!

Synes det er kjedelig at i f.eks WTCC så bruker de en 320..

Hva er M-avdelingen til for?

Skrevet
Støtter ideen om BMW i rally!

Hadde vært utrolig arti å sett på!

Ligger en god del videoer på youtube om E30 M3 rally,

ser helt sykt ut! :shock:

Må jo har 4-hjulsdrift i rally da.. Men skulle ønske de kunne kommet inn i en eller annen motorsport der de faktisk kan bruke M-bilene til det de er god for!

Synes det er kjedelig at i f.eks WTCC så bruker de en 320..

Hva er M-avdelingen til for?

M-bilene kan ikke brukes i rally heller, reglene i WRC tillater kun 2,0 liters motorer.!

Skrevet

Ja regnet med at det var noe sånt der også..

Er derfor jeg sier at jeg skulle ønske at de kunne ha kommet inn i en motorsport-klasse der de faktisk kan bruke motorsport-bilene.

Usikker på hvilke regler som gjelder i DTM?

Skrevet
Ja regnet med at det var noe sånt der også..

Er derfor jeg sier at jeg skulle ønske at de kunne ha kommet inn i en motorsport-klasse der de faktisk kan bruke motorsport-bilene.

Usikker på hvilke regler som gjelder i DTM?

Stikkordet er en moderne utgave av den gamle "Gruppe B" serien... slik rally engang var... totalt vanvittig, men utrolig kult... :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Group_B

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...