Espein Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Hei. Vurderer å kjøpe en BMW 318i exclusive. (e36) Motor er M43-B18 Årsmodell er 1998. Stasjonsvogn som har rullet 182 000 km. Importert i 2005, tysk offiser som har eid den før.. Utstyr som helskinn, ryggesensor, m3fanger og skjørt, lakkert helt ned, 4xelruter, abs, godkjent Hartge 30mm senkesett, antiskrens, 2-sidig klima og innerspeilblending. Hva burde jeg passe på når det gjelder disse bilene? Er de driftsikre? Billige i drift? Hjelp!
Lars89 Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E36/
Superbeetle Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Er ikke mye problemer med E36 av denne årgangen og med denne motoren.. Eneste jeg kan komme på som ofte må byttes er: Bærearmer foran(yttre bærekule) pleier ikke holder mer enn kanskje 30-40000km Belg mellom luftmengdemåler og innsug pleier å sprekke slik at den trekker falskluft og vil ikke gå skikkelig. Er mange som klager på subframedisaster og gåene traversforinger/oppheng. Dette er en ganske kostbar operasjon om det skjer, men min erfaring er at dette helst er forbeholdt mer motorsterke modeller, samt gjerne eldre utgaver av E36. Eller er det ikke så mye å tvile på
Espein Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 Takk for svar Flere? Har snakka med noe som sier: "318 er jo så død og lat en bil, osv osv.. Men er det så ille som de skal ha det til? Er ute etter en bil som ikke bruker så mye på mila og ser grei ut, og har prøvd både 1.2 liters Astra og 5 liters Mercedes så
Lars89 Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Jeg hadde en E46 318i før og den følger trafikken helt greit, men får ikke noe wow-opplevelse når du tråkker på speeden akkurat Prøvekjør og se om det er nok motor for DEG
Espein Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 Jepp Hvordan er forbruket på disse bilene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå