Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! har solgt E46`en min da eg skal ha en større og mer praktisk bil.

Har sett på denne og selger kunne slå av 10000,-.

Noen som har en formening om hvor mye den er verdt dersom den er i god stand? Ser jo ut som den har det meste av utstyr da.

Hvordan er det å chippe disse motorene med automatkasse?

Takker for svar:)

MVH. Nina:)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18242929

Skrevet

okay, men mener å ha hørt noe om at automatkassene ikke tåler så mye? Gjelder ikke det på 3literen Kanskje?

Men sånn ellers da? er 165K en grei pris?

Skrevet

E39/E46X5 med 3.od og automat anvefales IKKE å chippes. Kassa er tålt for å tåle 390Nm, den har 400 originalt...

Gjerne les denne før du drar å titter på bil :wink:

Skrevet

Takker for svar! Så kassa er ikke akkurat overdimensjonert altså.

Men går sikkert bra slik den er også:)

Blir jo nesten litt skremt når man følger linken din Lars89. hehe:)

Hmmm, kanskje en billigere e39 med manuellkasse hadde vært lurere.

blir vel kanskje tilbake i tenkeboksen. er ikke lett å bestemme seg for bil.

Skrevet

diesel og auTOMAT er digg det. men er kjedelig å ha ei kasse som ikke er dimensjonert i forhold til effekta. driver å bygger om til manuell da jeg knuuste automat kassa etter 5timer (etter jeg fikk igjen bilen etter trimming)

Skrevet
Noen som har en formening om hvor mye den er verdt dersom den er i god stand? Ser jo ut som den har det meste av utstyr da.

Hvordan er det å chippe disse motorene med automatkasse?

Jeg tror nok ikke denne prisen er så gal. 155 ville jeg kanskje tilbudt, men reelt er vel kanskje 160 mer realistisk om du pruter nok. 165 er også overkommelig i mine øyne. Bilen virker å være godt holdt, men pass på at det ikke er noen opphold i serviceheftet. Ser ut til at bilen er brukimportert (som egentlig de fleste 525d og 530d...).

Det går fint å chippe motoren, men jeg ville ikke gjort det. I tilfelle bare moderat. Motoren er mer enn sterk nok originalt (spørs jo naturligvis hva man er ute etter...). Spør om det er skiftet olje på automatkassa. Selger vil vel da sannsynligvis si at bilen har fulgt servicene og BMW's anbefalinger. Altså vet han ikke helt, og olja har ikke vært skiftet. Da ville jeg gjort det etter et eventuelt kjøp. Pass da på å bruke det som et argument for pruting :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...