AlXz Skrevet Juli 29, 2009 Share Skrevet Juli 29, 2009 Får man y-stykke eller noe til å sette der oljetrykksbryteren sitter? Eller hva har dere gjort? Kanskje greit å ha et uttak til oljetrykk måler også..? Så et sånnt lokk til oljefilterhuset med flere uttak? Anbefalinger? Eller ting jeg IKKE bør bruke? Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 29, 2009 Share Skrevet Juli 29, 2009 Ullsokk brukte hullet som er på siden av oljefilterhus, inn mot torpedo. Originalt så er det vel bare plugget eller noe.. Skjekk det ut. Eller så kan du bare sende en PM til Ullsokk å si at jeg sa han vet alt om dette og har det bare med å svare.. hehe : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2009 Hehe.., takk Skal sjekke dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 får y kobling på biltema Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 bytt ut tappepluggen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verticalescape Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Jeg brukte forgrening der oljetrykksbryteren sitter, men d blir ikke optimalt, viser ikke rett temp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 kan sette en sånn adapter der hvor filteret sitter, har brukt det på andre biler jeg har hatt og har god erfaring med disse.. den ene var til og med fra tema! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavard Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 http://www.turbofun.no/product/471046/_ ... kk_02.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet Juli 31, 2009 Share Skrevet Juli 31, 2009 Har jo oljefilterhus fra M3, så er to uttak på det, temp og trykk. Brukte uttaket der oljetemp egentlig sitter da jeg ikke har speedometer med temp fra m3 i min. Så stemmer som Fliid sa Meeen: Jeg brukte forgrening der oljetrykksbryteren sitter, men d blir ikke optimalt, viser ikke rett temp... Det kan jeg skrive under på ja. Har oljetrykk og temp på forgreiner, og har ikke riktig oljetemp. Oljetrykket vises riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 27, 2009 Forfatter Share Skrevet August 27, 2009 Noen som vet hvor jeg får slik bunnplugg?? Har instrument og følger av merket Autogauge som BilXtra selger... Den føleren er mye mindre i diameter enn det tappepluggen er.., så mulig med noe adapter av et slag?? Eller hva blir bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Vil, uten å påstå noe, anta at gjengene på føleren er 1/8NPT, og gjengene i bunnpannen er M12x1.5. Så da må du evnt lage en "skrue" med 12x1.5 og hull gjennom, med gjenget til 1/8NPT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Jeg brukte forgrening der oljetrykksbryteren sitter, men d blir ikke optimalt, viser ikke rett temp... Neivel? Ga den for lav? Forklar. Mange mener som sagt bunnpanne er mest riktig fordi den måler tempen oljen har da den blir sugd opp i oljepumpa. Sånn gjennomgangsbolt til 1/8" hadde de på Biltema før iallefall. Mulig de har det enda. Men det blir dessverre 4-5 sveiv innover (husk gjengelås), om man ikke bearbeider gjengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 tema har ikke m12x1.5 bare m14 desverre. har du den ved filteret vil den vise for høy temp tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 28, 2009 Forfatter Share Skrevet August 28, 2009 Hvilket intervall skal oljetemp på en m50b20 ligge på..? Og hvor mye bør det variere under kjøring?? Olja er enda varmere ved oljefilteret? Ca temp? Er det noe negativt å måle den der den er varmest egentlig da..? Bortsett fra at den skal ligge på en annen verdi på temp måler da.., noe som kanskje ser dumt ut Noen som vet hvor jeg kan skaffe en slik bolt til å sette i bunnplugg? 1/8NPT kan nok stemme bra med den føleren jeg har.., er vel en standard det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 jeg kjøpte sensor fra vdo, men da må du ha vdo målere også da. men etter et kjapt googlesøk finner jeg at autometer leverer det http://www.sfxperformance.com/parts/AUM2277.htm det betyr at torshov el burde kunne skaffe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå