Gå til innhold

Oo stor knirkeforing, E39. Grufult? Nei, kjøp rett verktøy


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Tja, si det. Sjekker jevnlig etter slakk i bakstilling og forstilling, da jeg har løftebukk til privat bruk. La om til vinterdekk i dag og oppdaget da slakk i dette kulelageret. Sjekket også øvrige komponenter som øvre bærearmer og integralledd, der var det ingen slakk å finne. Fått en snedig klunkelyd ved igangkjøring. Det var årsaken til at jeg gikk litt grundig til verks ved hjulskiftet. Ble da selvfølgelig, overrasket over utfallet av feilsøkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallingen, begge linkene dine bygger på det samme prinsippet som original verktøy. Husk dette, det jeg har kjøpt er originale BMW hylser. (Ikke de som lager de, men det er en annen sak). Verktøyene du linker til ser bare uproffesjonelt ut, men gjør nok jobben like godt som det jeg har.

Flott å høre at målene hjalp deg smurfen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 1 month later...

Laget meg dette verktøyet selv med de org.målene.

Vette faen, men jeg fikk ikke den jævla foringa av! :evil: (ja jeg fjernet låseringen)

Endte med at jeg vred av gjengene på stangen to ganger (M12 gjengestang)

Var vertfall ikke enkelt å holde på selv.. spesielt monteringen.

Men når jeg tenker meg om i ettertid så skulle jeg kanskje løsnet demperen i topp, slik jeg fikk ned hele bærearmen. #-o da hadde det vært enklere å jobbe med.

Nå skal det sies at jeg hadde bilen på bukker da, så sikkert ikke så enkelt å holde på om du har en skikkelig løftebukk.

Jeg trengte et spett som var spiss å avrundet i ene enden for å få entret boltene, samt en ekstra jekk.

Jeg driter i hele driten å setter bilen inn på verksted..... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Leverer min bil på verksted på mandag for å bytte disse foringene, hadde jeg hatt riktig verktøy så hadde jeg byttet selv, regningen på bytte av foringer på begge sider kommer nemlig på 5350,- kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW verkstedet mitt skulle opprinnelig ha 6-7 tusen for jobben på min bil. Men da protesterte jeg. Hadde et muntlig tilbud at denne jobben skulle gå for rundt 3-4 tusen. Presset jobben ned i knappe 5 tusen etter litt krangling.

Blir ikke å sette inn noe bil uten skriftlig tilbud her etter.

Grunnen var at verkstedet hadde brukt EN HEL DAG på å løsne foringene. Dem satt visst som faen. Men det kunne jo jeg fortalt dem siden jeg ødela mitt verktøy i forsøket. Så dem bruker nok mer en 1 time ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...