janerik171187 Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2013 gikk ut en tur istad og tenkte jeg skulle sette sammen fjørbena. men kom ikke så langt der gitt har noen justerbare koni dempere jeg tenkte å bruke, men ble et problem der smurte inn mutterne med fett satte inn demperne: klemt sammen fjøra (etter en liten leteaksjon etter fjørklemmene) mutteren på org demper passer ikke på koni demperen fant mutter som passer men pipa som passer på den passer ikke i topplageret skulle da ta ut demperne igjen, men den satt jo fast selvfølgelig (fikk løsnet mutteren som satt fast da) fikk de ut med glidehammeren da fant da fram noen fk dempere jeg har liggende og satte inn de. men nytt problem der muttern passer ikke på demperen, har tilogmed 2 typer, og ingen passer. samme problem han her hadde: viewtopic.php?p=2592983#p2592983 så må få tak i de mutterne, noen som vet hvor? (har sendt pm til han på linken) evnt så kan jeg jo borre opp hullet i org mutterne til å passe koni demperne (og gjenge opp selvfølgelig) ekke meninga at ting skal passe tydeligvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Januar 26, 2013 Share Skrevet Januar 26, 2013 Du kan slipe ned litt på utsiden av pipa også så den glir ned i topplageret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet Januar 26, 2013 Share Skrevet Januar 26, 2013 Et lite tips til å få bilene lettere inn er å lage deg et stag som du kan skru fast til tauekrok og på laster på traktor, så bruker du bare den til å dytte den inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2013 Du kan slipe ned litt på utsiden av pipa også så den glir ned i topplageret det løste seg, fant ut at de tårnlagrene jeg hadde der er av en type som har lite hull, men fant noen andre i "lageret" med større hull men samme lager som pipa gikk nedi, så satte på de. + er snakk om en 2mm elns så litt mye å slipe bort, hadde jeg hatt dreibenk så hadde jeg brukt den, var forresten ikke langt unna å kjøpe en, men de hadde ikke på lager Et lite tips til å få bilene lettere inn er å lage deg et stag som du kan skru fast til tauekrok og på laster på traktor, så bruker du bare den til å dytte den inn hadde traktoren min vært i bedre stand så hadde jeg nok gjort noe sånt, men ekke så veldig bra brems på den akkurat , men funker til å grave med liten update av det jeg har fått gjort idag, ble litt forsinket pga prøve å finne en m14x1,5 gjengetapp til en ok sum (billigste jeg fant var et sett på biltema til 900kr) fant disse liggende, som pipa passet i så da var det tilbake med koni demperne fått på fjøra satt sammen andre beinet satt sammen henge opp fjørbeinet på bilen demonterte styrestaget ppå andre siden da det er gammelt og skal ha på nytt men smører inn det nye med fett montert: tatt av e36 beinet og satt på e30 beinet: holder på litt mer nå da, så kommer nok en update til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2013 gjorde noe nå, ikke stort menne alikevell, fikk besøk så ble litt skravling istedet:P smurte opp andre styrestaget og det var det skal holde på mer imorra, se om jeg får montert noe brems kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2013 fikk gjort noe idag, men kom en kompis på besøk, så ble ikke så mange timer fikk av abs føleren på passasjersiden etter en del wd40 og hamring funni fram bremseskiver framme fått på skiva, men den bolten til å feste den sitter fast og er knekt, så bruker hjulboltene til å holde den på. finni fram bremseklosser, (biltema, men blir nok satt in yellowstuff før banekjøring) fått på holderen til kaliperen/klossene satt i klossene: fått på kaliperen andre siden: dette settet anbefaler jeg forresten, funket fint å løsne boltene til den braketten under traversen bak, og låseskruene til bremseskivene, selvom de var rimelig rustne må ha noe å drekke på når man holder på tatt av alle håndbrekkdelene på ene siden bak satt i ny waier satt i nye håndbrekk deler da jeg hadde til ene siden, gjenbrukte fjørene da fått på skiva nye slitasjevarsleren kaliper etc på fått inn waieren og satt på bremseslangen ordentlig andre siden satt inn waieren på andre siden fått festet stabstaget bak tenkte jeg skulle testmontere nye grenrøret ikke god klaring lite problem da, siden dette grenrøret har gjengene på seg, mens det gamle har bare hull, og turboen har gjengene på seg og er ikke så god plass til å skru inn bolter p ånoen av de så bruker nok det gamle grenrøret enn så lenge, så får jeg ta problemet senere, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2013 fått bestilt noe mer deler nå, så skal få sammen alt av brems iløpet av neste helg. nå blir forøvrig den andre ix touringen min en liten donorbil for denne så har en del deler for salg fra den nå, lager egen topic om den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2013 gjort noe smått i uka her, men ble ikke stort da har hentet isolasjon, jobbet nedel og måtte brått ordne noe greier hos bror min, men har fått delene fra koed begynte å skru litt på innsuget, bytte dysene til noen større (375cc om jeg husker rett). fått av elnettet løsnet fuelrailen fått av fuelrailen, den satt no jevlig egentlig i oringene fått inn de nye dysene kom ikke lenger da måtte stikke brått, men skal ut entur nå og skru litt brems. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2013 update for i kveld. fikk på bremseslangene framme og den ene bak fikk og satt på låseblikket på styrestaget på passasjersiden ikke så mye å se på bildet da satt sammen innsuget ordentlig fikk satt på pakningene fått på innsuget skulle så bytte pakning på thermostathuset men seff så er det jo sånn at man ikke får av huset uten å fjerne fuelrailen eller løsne innsuget, så da måtte det løsnes igjen. fått det av: alt på igjen da ble det å bytte reggreim da jeg ikke aner hvor gammel den gamle er + er billig å bytte. fått av reima gamle reima ny reim fått på reima prosjekt til imorra er å få av fordeleren på blokka da skal bruke den på cammen heller, men den satt fast, så på med wd40 og la det godgjøre seg til imorra. skal få flyttet delebilen til demonteringsplassen imorra, (dvs foran garasjen) så skal jeg ta de andre brekkdelene fra den, (satte på nye på ene siden for å ha fungerende brekk på e30meet ifjor, derfor jeg bare hadde ene siden liggende) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2013 liten update, ordnet de andre håndbrekkskoa og fjører bak fra ix'n så blir nok skyhøy bak med touring fjører felgene som skal på denne enn så lenge, ix inpress men funker vell håndbrekkskoa og fjørene fått på skoa bremseskiva på men kjekt å ha på fjørene på håndbrekkskoa så skiva måtte av igjen på igjen og kaliper montert fjører inne: hakke helt bestemt meg for hvilke dempere jeg skal ha på har bilstein og fk, tror det blir fk demperne da de er kortest. skal ut igjen nå, kansje jeg får lufta bremsen idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Tror det lønner seg og bytte løpehjulene til regreima;) Hjelper ikke med ny reim viss løpehjulene ryker:) Men fortsatt kjempe bra arbeid:) Keep it up!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2013 Tror det lønner seg og bytte løpehjulene til regreima;)Hjelper ikke med ny reim viss løpehjulene ryker:) Men fortsatt kjempe bra arbeid:) Keep it up!!! sjekka hjulet før jeg monterte, er null slark i det, tror e30tic bytta det (han kan vell bekrefte/avkrefte det evnt) da motoren ble bygd. er blitt noe overflaterust på det ellers er det bra, men skal bare holde denne sesongen, så blir hele bilen demontert til vinteren igjen, da er det shining av alle deler, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Eneste eg har å klage på er at det så ut som om innsugs pakningene dine burde ha vært tilpasset litt slik at di ikke begrenser noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Tror det lønner seg og bytte løpehjulene til regreima;)Hjelper ikke med ny reim viss løpehjulene ryker:) Men fortsatt kjempe bra arbeid:) Keep it up!!! sjekka hjulet før jeg monterte, er null slark i det, tror e30tic bytta det (han kan vell bekrefte/avkrefte det evnt) da motoren ble bygd. er blitt noe overflaterust på det ellers er det bra, men skal bare holde denne sesongen, så blir hele bilen demontert til vinteren igjen, da er det shining av alle deler, Aha:) Så bare litt gamle ut:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 ganske sikker på det var nytt ja... men det er mange år siden (noen m20 motorer siden også) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå