janerik171187 Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2013 Eneste eg har å klage på er at det så ut som om innsugs pakningene dine burde ha vært tilpasset litt slik at di ikke begrenser noe nå har jeg og b25 innsug på da, så hakke sjekka åssen det passer men blir nok justert litt til vinteren, ekke ute etter mest mulig hk, 1bar trykk så er jeg fornøyd for nå ganske sikker på det var nytt ja... men det er mange år siden (noen m20 motorer siden også) virker til å være ganske lite brukt ivaffall kommer en update straks, laster inn div bilder nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2013 update: nye luftenipler veldig kjekt luftebremsverktøy, kjøpte vell på gasolin,no tror jeg, tok 5min å lufte brems (begynte da med tomt system) luftenippel montert lufteverktøy montert hvis du lurer på hva den slangen som er blendet er til så er den festet på nippelen til clutchen da kunne ikke lufte den pga ikke montert slavesylinder gml demper demontert fk demper montert må jekke opp bærebrua endel for å få skrudd fast demperen da jekket opp og montert men ble et lite problem når jeg jekket opp, før demoer møtte gjengene til bolten så løftet hele bilen seg fra bukken heller, så måtte putte noe vekt i bagasjen 4x felger + et batteri montert dårlige gjenger i ene hullet, fikk ikke entret bolten en gang riktige gjenger vet ikek hvor lett det er å se på bildene menne etter mye banning og en knekt holder til gjengetapp ble det ordnet nye gjenger denne knakk fått på felger, ix felgene jeg skulle ha på passet bra bak, men foran traff de fjørbeinet så kunne ikke bruke de, litt lite luft i de da. fylt luft fikk av fordeleren får skru litt imorra og hvis noen har noen bbs 15tomm til vanlig e30 og trenger med ix inpress så er jeg int i bytte, evnt selge de jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2013 må legge til at bilen ble hellvetes stiv med fk demperne og touring fjører. målte forskjellen på bilen oppe på bukken og bilen med sin egen vekt på bakken dvs ikke på bukken. 3mm sank bilen om jeg setter meg baki bagasjen skjer det omtrent ingenting, og jeg ekke den letteste personen akkurat (130kg+) så må vell kanskje slenge på org dempere eller andre fjører Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Hvorfor har du montert Touring fjærer egentlig? Har ikke de en heeeelt annen springrate enn sedan? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2013 Hvorfor har du montert Touring fjærer egentlig?Har ikke de en heeeelt annen springrate enn sedan? Er ix touring fjører, tror det er mest pga de korte demperne den er så stiv, ferdig presset sammen på en måte. Pleier å kjøpe touring fjører pga de siger gjerne ikke så ille sammen, Nå mangler jo denne en del vekt og da, interiør etc, men satte de mest på for å prøve da jeg hadde de på delebilen, Får se åssen den er med org dempere, blir vell skyhøy, men gjør ikke noe nå, blir godkjenne senk senere. Holder på å skru nå, ordnet litt oljekjølergreier, så kommer en update senere. Ix touring er vell de stiveste org fjørene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2013 gjort noe smått idag tenkte jeg skulle se på å få oljekjøleren til å funke. kjøpte en som var ferdig modda til å funke med kinagrenrør av e30tic så pakket opp den først: demontert litt: litt skittent adapter da var det fram med avfetting og børste bruker denne satt på adapteret, har sjekket at det går klart av grenrøret ordna slanger, se om jeg får pressa meg noen istedet etterhvert må sette på noen oppheng/antiripegreier så det ikke blir lekkasje i de etterhvert, får se åssen slangene holder, skal tåle olje og nok trykk så går nok bra satt grenrøret på igjen, og begynte å se litt på det med hvor plassere wastegaten, ekke helt bestemt ennå sånn ca åssen downpipen blir wastegaten blir nok satt noe ca sånn her så var det tilbake til problemet med at jeg ikke har flensen til turboen, men fant en løsning som passet perfekt, noen som ser hva det har vært før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Bremseskive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2013 Bremseskive. stemmer det kanskje ikke så vanskelig å se pga hullet til låsebolten men den passet perfekt på, litt store hull til boltene bare, tilogmed riktig størrelse på konen bak i forhold til den på turboen, så må prøve å finne en sånn mellomleggrunding (hvadetnåennheter) i riktig dimm en slik: (en røde rundingen på bildet) er vell ca 67mm om jeg husker rett, noen tips til hvor skaffe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet Februar 4, 2013 Share Skrevet Februar 4, 2013 Vangbo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2013 Vangbo.no finner ikke jeg fant masse rart der da men ikke sånn jeg er ute etter, får lete videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2013 Fant pakning jeg tror passer på bilxtra idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2013 update pakninga jeg fikk tak i: passet perfekt fått pælma inn isolasjonen jeg har kjøpt til garasjen inn, så skal se på om jeg isolerer litt til helga andre pakninga jeg kjøpte var litt stor, men passet perfekt til å blende av luft inn på turboen enn så lenge finni fram en rett stump rør til å lage overgang til wastegaten på turboen/eksosen begynt å modde en rørstump som skal til wastegaten og lagd hull til den blekke så verst med tanke på at hullet ble lagd med bajonettsag slipt klar til sveising begynt å sveis: slipt klar flensen til turboen sveisa sånn blir plassering av wastegate, må nok wrappe det meste av eksos pga varme sveist på vbænd flens ekke verdens beste sveiser, men bra nok til en som er selvlært , + det meste blir dekt av eksoswrap så gjør ikke noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Mye bilder å mye bra arbeid! Liker Om du ikke har gjort det anbefaler jeg å montere ny tetning på oljefilterbraketten! Koster 30kr på GS å absolutt verdt det. Min lekker som faen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2013 Mye bilder å mye bra arbeid! Liker Om du ikke har gjort det anbefaler jeg å montere ny tetning på oljefilterbraketten! Koster 30kr på GS å absolutt verdt det. Min lekker som faen kjekt å ha et sted hvor jeg selv ser hva jeg har gjort og har bytta o-ringen mot blokka, og har nytt paknigssett til den thermostaten så får se om jeg bytter den med en gang eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2013 Liten update, handlet ny vannpumpe og 2x strammere til reggreim +ekstra reggreim Har og handlet inn noe jeg har hatt lyst på lenge, en dreibenk til metall Bilde kommer når jeg har fått den inn, Skal kanskje ut en tur nå og se litt mer på eksosen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå