janerik171187 Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 Kommer seg dette nå hjelper på nå ja Takk for at du tar mye bilder, dette er underholdende... bilder må man ta, kjøpte nytt kamera 5 januar (nikon coolpix et eller annet til 500 spenn) og er allerede oppe i 850 bilder, + tatt noen med mobilen, så har støtt på et nytt problem nå. straks fullt på photobucketen. er kanskje nok til bildene imorra evnt, begynte på 87% til morran idag, men er oppe i 94% nå, så om det blir like mange bilder imorra er jeg screwed. får vell krype til korset og betale 30 dollar i året for det da hehe. har 3750 bilder inne på photobucketen min ser jeg, brukt dne helt sia mopedtia med prosjekter der, titta litt på det nå. noen som ser hva slags moped dette er (ikke juks og sjekk mp nå ) og dette: noe av det jeg dreiv å fikla med i mopedtia.
Hellems, E30 Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Hva var detta med der du snakka om fordelern, hullet i blokka bak dynamoen altså, hva er det egentlig?
janerik171187 Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Skrevet Mars 24, 2013 Hva var detta med der du snakka om fordelern, hullet i blokka bak dynamoen altså, hva er det egentlig? preface (preface 325 har på kammen) har fordeleren i det hullet og ikke på kammen jeg skal da bruke fordeler på kammen så måtte da sette inn blindproppen med drevet (fra facelift) slik at oljepumpa fortsatt fungerer, + motoren blir vell par 100gram lettere (ikke at den er så viktig menne)
Pedi Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Stemmer, 320i hadde vel justerbar fordeler i blokka frem til facelift 9/87, 323i frem til 86-modell, mens 325i har alltid hatt fordeleren i forkant på toppen.
janerik171187 Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Skrevet Mars 24, 2013 Stemmer, 320i hadde vel justerbar fordeler i blokka frem til facelift 9/87, 323i frem til 86-modell, mens 325i har alltid hatt fordeleren i forkant på toppen. stemmer, 323 forsvant når 325 kom derfor skrev jeg bare preface skal ut å holde på mer nå, se om jeg finner fram en girkasse, og kanskje modder utløserarmen til zf kassa så den passer.
janerik171187 Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Skrevet Mars 24, 2013 gjort litt mer nå kappa oljereturen litt så går klar av vangen nå, men kommer nok til å vrappe den så slangen ikke smelter ikke god klaring som du ser fått den opp på bukken finni fram girkasser og mellomaksler kjekt med planker i garasjen, måtte få motoren til å holde seg mest mulig vinklet for å få på kassa enklest mulig ble å bruke 260 kasse siden må bytte lager i veiva for å få på zf kassa + utløserlagerproblematikken så får bli zf når 260'n gir seg evnt den skal da opp hit: gikk uvanlig lett, selv uten jekk sånn skralle må man nesten ha for å få på de øverste boltene til kassa og starteren må finne fram litt giroverføringdeler i "lageret" fant seff siste hjulet til motorbukken når jeg er ferdig med den fant fram en giroverføring som funker oppe: fått opp mellomaksel ene bolthullet til opphenget er det dårlige gjenger i så må gjenge opp eller finne på noe annet. skal ut igjen nå, se om jeg titter litt mer på eksos bygging
janerik171187 Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Skrevet Mars 24, 2013 gjort litt mer nå fikk ordna bolthullet som var dårlig finni fram eksosdeler begynt med eksos downpipe modda litt for å gå klar av girkasseopphengsbraketten vbånd på hengt opp litt kappa til stussene på simonsen måtte da lage adapter fra 3" til 2x 2" fått tilpassa det tatt ned for å sveise det ferdig oppe hakke helt bestemt meg hvor jeg skal ha lambdaene og tempmålerderten, blir nok under her tenkte jeg, gjemme de litt knekt 2 av disse til vbåndene idag, mutteren bare satt seg bom fast uten grunn, men kan fikses så lar de ligge til jeg trenger de, alt for idag. tenkte å skaffe et par oppheng til eksos imorra så det henger oppe ordentlig. må og høre på pris på å fylle gassflaska til sveisen, er 12bar igjen på den nå, så holder ikke lenge. sitter å vurderer om jeg skal være optimistisk å bestille prøveskilt til mandagen neste uke (dvs siste fridagen i påsken) så har jeg noe å gå imot, hehe er igrunn bare at motoren må starte så er den "kjørbar"
tommyheimberg Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Ser bra ut:-), er det mye rust på bilen eller?, hva er specs på mottoren? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
janerik171187 Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Ser bra ut:-), er det mye rust på bilen eller?, hva er specs på mottoren?Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 ikke så ille for rust, får dog se når jeg tar av sideskjørtene hvor ille det er der, ifølge forrige eier har de stått på siden bilen var ny, så kan enten være veldig bra under der, eller veldig dårlig, men åssen den ser ut underifra så tror jeg ikke det er så ille. får se når den tid kommer, må sveise "jekkfestene" (dvs de 4kanta greiene og litt av gulvet) framme for å eu-godkjenne den ivaffall. motoren er ikke så spennende, men funker nok til mitt bruk, mest ute etter turbolyden jeg hehe motor: m20b23, bygd for turbo med 8.3:1 i komp. planet&honet blokk samt seriøst bearbeidet topp fra EBB. Veiv nitrert av V.S (kvittering)nye ARP bolter, alle lagre, stempelringer nytt. kjørt et par tusen km med ca 0.5bar i ladetrykk. kkk27 turbo, kina wastegate, kinagrenrør, stor cooler og oljekjøler, 3" eksos/trykkrør, m3 3,2 dyser (om jeg husker rett) og enten datasprut eller 535 lmm/dyser og såkalt snikturbokit.
tommyheimberg Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Aha, håpe det beste når du tar det av da, er det aerodynamikk skjørt?, håpe mottoren går greot da:-) vil ha snikbygg selv:-( Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
janerik171187 Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Aha, håpe det beste når du tar det av da, er det aerodynamikk skjørt?, håpe mottoren går greot da:-) vil ha snikbygg selv:-(Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Er zender skjørter. Har aldri sett noen med like. Ikke på bilde engang. Får se åssen det funker med turbo kittet
janerik171187 Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 ble å jobbe idag så fikk ikke gjort noe, men har fri ut påska nå så skal skru framover. handlet oljefilter og eksosoppheng idag, handlet og noe kabler for å få koplet litt målere. det filteret var nesten for lite hehe
janerik171187 Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 gjorde litt i kveld forskjellen på org filter og det nye fått ordna på oljetrykkføleren og tempføleren og satt på sandwichplata og filteret lagt opp ledninger til det og. skjøta ledningen til org oljetrykkbryter hang opp oljekjøler og intercooler igjen skal se hva som jeg får gjort imorra, spørs hvor seint det blir idag hehe. sendt forespørsel om gassflaske til sveisen, så blir nok å hente en slik imorra.
janerik171187 Skrevet Mars 26, 2013 Forfatter Skrevet Mars 26, 2013 holdte på litt til morran idag, ordna oljeretur til turboen, litt tvilsom til den, skulle nok hatt et metallrør heller, men har vrappa den i eksoswrap, så smelter forhåpentligvis ikke, noen med tips til fleksibelt metallrør i sånn en 20-25mm dimensjon evnt mindre/noe større? tok å hente ny gassflaske til sveisen istad, billig er det ikke, men billigere enn engangsflasker ivaffall dro og en tur på biltilsynet, handla prøveskilt for mandag, så nå har jeg en deadline til å ha noe liv i den (dvs "litt" kjørbar) får se åssen det går, men skal vell la seg gjøre uten noe serlig turbotrykk ivaffall skal ut igjen nå, holde på litt mer og hente kameraet inn så det kommer bilder av dagens økt etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå