janerik171187 Skrevet Mai 5, 2013 Forfatter Skrevet Mai 5, 2013 Begynte ikke du med datasprut jo da, men tar å ordner det i vinter tenkte jeg i håp om å kanskje få denne kjørbar til e30meet (datasprut tar litt tid å få stilt inn, ivaffall om det skal komme gjennom eukontroll avgassmessig) er litt kødd med hvordan løse veivhusventilasjon og turbo og org motorstyring nå. http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... 3#p2779003
e30 tic Skrevet Mai 5, 2013 Skrevet Mai 5, 2013 Mine erfaringer er at når jeg hadde den motoren du har nå så gikk den i fri luft rett utav dekselet og det kom ikke olje damp eller noe. Turbo Ix'en jeg hadde (gamle Kristov sin) der mener jeg å huske den gikk i slange som gikk rett i det fri. Maskina jeg har nå kjørte jeg uten slange men ble lei av olje film på topp dekselet så nå går det slange til tank, med en stuss rett i fri luft. Det skal vertfall aldri inn på motor igjen. Eg og dreiv å surra med turbochip i Ix'en, men det kom fort sprut i den også. Når du først har sprutet fatter eg ikkje koffor du bruker tid på chip og drit Eu kontroll er ingen problem med sprut, tomgang og Co blir jo ikke værre av et sprut
janerik171187 Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Skrevet Mai 7, 2013 Mine erfaringer er at når jeg hadde den motoren du har nå så gikk den i fri luft rett utav dekselet og det kom ikke olje damp eller noe.Turbo Ix'en jeg hadde (gamle Kristov sin) der mener jeg å huske den gikk i slange som gikk rett i det fri. Maskina jeg har nå kjørte jeg uten slange men ble lei av olje film på topp dekselet så nå går det slange til tank, med en stuss rett i fri luft. Det skal vertfall aldri inn på motor igjen. Eg og dreiv å surra med turbochip i Ix'en, men det kom fort sprut i den også. Når du først har sprutet fatter eg ikkje koffor du bruker tid på chip og drit Eu kontroll er ingen problem med sprut, tomgang og Co blir jo ikke værre av et sprut kommer sprut etterhvert husker du om hva du gjorde der slangen går inn i spjeldhuset? bare lot den gå i luft fra toppdekselet og proppa den på spjeldet? fikk noen greier i posten idag fikk og bulkfikseren til cab'n, dvs en mtech1 vinge dekker bulken perfekt, men må vell nesten lakke det hvite sort
janerik171187 Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Skrevet Mai 10, 2013 skjedd noe smått her nå hadde brått ingen bil med hengerfeste så måtte nesten sette hengerfeste på bruksbilen, satte på facelift fanger og feste, mest pga hakke noe bra bakfanger til preface, og hadde facelift liggende. gamle fangeren vakke akkurat pen fått borra hullene til festet prøvetilpassing må få inn noen forsterkninger så festet tåler noen kilo og måtte da slå ut hull inn til rammevangen bak. var bare å slå der, er svekking i org bakplata. fått det på, ble greit rimelig sikker på at bilen har vært herja litt med før, karroseriet ekke helt rett på ene siden, andre siden ekke så ille men men, er bruksbil så driter i det bytta og til org baklykter da liker ikke helt de uorggreiene, må titte litt på cab'n imorra, fikk brått en rar lyd et eller annet sted under, må se på det.
janerik171187 Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Skrevet Mai 11, 2013 skjedd litt idag, hadde cab'n inne garasjen for ne "storservice" dvs planen er å smøre opp bakbremsen (irriterende pipelyd siden jeg bytta brems i fjor), bytte regreim, bytte luftfilter, kanskje bytte olje (bare kjørt 2000km på den jeg har i men nærmer seg et år gml, vurderes litt), fikse varmeapparatet (sikringa til vifta ryker om jeg prøver å sette på varme, mest sannsynlig sirkulasjonspumpa som er defekt), få på mtech1 vinga, fjerne rusta på bulken på bagasjeluka og en flekk ved hjulbuen (forbannede stigefaen), og div annet glemt når jeg skriver her da står bilen i garasjen litt nye deler basskasse gamle eier fikk montert (tror det var hos bilradioeksperten elns) tenkte å fjerne den for å få med reservehjul, men sitter limt ganske godt fast, så dret i det fått den opp på bukken er pokkern ikke mye klaring med 9,5" bakfelger ass er på utkikk etter "ny" diff med utveksling tyngre eller lik denne (dvs lavere tall) da den som står i lager ulyd. maskert for å merke opp hvor jeg må borre hull til vinga borra hulla pussa bort rusta rustmelk påført pussa og rusta på dette hakket rustmelk påført da ble det å begynne med prosjekt regreim, av med radiator av med tenning og radiatorslanger av med vifta av med reimer av med deksler rundt reima reima av viktig å få både kam og veiv på sine respektive merker ny reim ny reim på satt sammen igjen var visst ne sånn lapp i bilen allerede så skrev på riktig info der nå tilbake til prosjekt mtech1 vinge og rustfiks fått på rustgrunning spoler montert dekker bulken perfekt ikke synlig i det hele tatt lenger vinga er ikke strøken, noe lakkstøv på den, men får vell shine den opp litt senere (og lakke det hvite sort) hadde en boks svart lakk, så fant ut at det er penere enn en lys grå flekk på hjulbuen ivaffall ble ikke så gæærnt så prosjekt smøre opp bremsen bak, ser forøvrig at dne ikke har brukt hele skiva og faktisk, så må no slites til litt de klossene igjen, ferdig smurt opp andre siden dett var dett for idag, fant og ut hva den lyden i cab'n var, mellomakselopphengsgummin har gitt seg, så må bytte den, kanskje ikke rart bilen lagde rare lyder i over 60 (kjørte kun sakte hjem etter at lyden kom) skal kløyve endel ved imorra, men blir nok en økt i garasjen på kvelden, ellers så vurderer jeg å pælme inn m50 elns i bruksbilen, se hva jeg kommer over, den m20b20'n i den likte ikke helt å dra på en henger full av våt kvist idag, mangla litt power, måtte ned i 3gir i et par bakker her
janerik171187 Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Skrevet Mai 12, 2013 skjedd litt idag. holdte på med cab'n idag og. prosjekt fikse mellomaksel påbegynt tatt ned litt deksler ' ' sekke helt riktig ut nei hardy'n ekke helt i 100 den heller løsna måtte løsne eksosen for å ha nok klaring til å få ut akselen hadde en liggende med hel gummi hadde og ny hardy liggende satte inn "nye" akselen, men fant seff ut at det er forskjell på preface/facelift så mellomlageret passa ikke hadde jaggu et nytt lager av riktig type liggende, utrolig hva man har samlet opp iløpet av åra men hadde seff ikke avdrager stor nok til å få av gamle så må handle det imorra siden jeg ikke fikk gjort mer under så ble det å fikse at ryggen på passasjersetet ikke hang fast, litt 5-56 gjorde susen, har hatt et problem i cab'n at når jeg skrur på varme så ryker sikringa til kupevifta, fant ut av det da, prøvde å kople fra pluggen til sirkulasjonspumpa men hjalp ikke. titta da på et annet varmeapparat jeg har, og eneste den knappen gjør er å aktivere sirkulasjonspumpa, så skjønte ikke stort hvorfor sikringa røk med pluggen ute. men titta da bak varmebryteren, der lå det jaggu en ledning med kobberet ned på kontakten, og andre enden av den er jordet i bagasjerommet vet jeg. fjernet den, og da funket det easy fix, liker sånt da ble det lufte kjølesystemet siden alt funket på varmeapparatet igjen, handlet meg en slik en på biltema for å slippe å holde en svær kanne å prøve å treffe uten å søle. ferdig luftet (ser vell ikke så mye der menne) få fikset mellomakselen imorra så er det inn med turbobilen igjen og fikle med den, ser kanskje ut til at det blir å hente en m50b25 nå, sette inn i bruksbilen tenkte jeg. er vell tilogmed mulig å få godkjent
janerik171187 Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Skrevet Mai 12, 2013 kan stenge denne, opprettet ny tråd til hver bil heller 323 http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... 7#p2785897 320 cab http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=259878 320 4d http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=259876
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå