Gå til innhold

bygge om fra automat til manuell e34

realpower
 Share

Anbefalte innlegg

Du har vel en motor hjerne, som er helt uavhengig av om det er manuell eller automat. Så er det en egen hjerne til automat kassa/elektronikken vel?

Du må få elektronikken til å tro at bilen står i N eller P mener jeg det var. Enten ved å knekke bryteren når den står i ett av disse gira og dytte den inn i midtkonsollen ved siden av girspaken. Eller koble om dette med en ledning eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hjernene er uavhengige av hverandre. Er bare å skru av den lille elektronikksaken på sida av girspaken, skyve den delen inni helt opp med en liten skrutrekker og vips bilen starter. Bor du i nærheten av skien kan jeg være behjelpelig med å få den til å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

check kontroll? lysa i dashboard som viser hva slags gir den står i? og har hørt at når girkassen går i "nødmodus"(med feilkoder som gjerne vill komme uten den tilkoblet)

går ut og hemmer motorkraft...

bygget om en e36 en gang og den ble dau... startet og gikk ok men ikke som den skulle mener eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är rätt liten skillnad i styrprogrammet för automat bil jämfört med manuell bil, så det blir nog ingen större skillnad om du har kvar samma "hjärne". Det brukar i regel vara så att den för automat är aningen "snällare" inställd. Så kan vara en aning mer vridmoment om du anävnder en manuell.

Mvh//A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...