Gå til innhold

hvilke regler er det for xenon i tåkelys?

Gladsild
 Share

Anbefalte innlegg

Du har lov til å ha det i tåkelysene. Men bare husk at du kun har lov til å bruke tåkelys sammen med parklys om dagen. Reglene er når det begynne å bli skumring, eller at gatelysene kommer på, så skal tåkelysene av å kun kjørelys skal brukes (Hvis det ikke er tåke da:P).

Hvis du skal ha lovlig xenon i kjørelysene, så skal det være automatisk høydejustering på de, å du skal ha lyktespylere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkt på det før og ikke funnet noe brukbart svar. Reglene er ikke oppdatert.

Er du uheldig får du vel en bot av politiet og må vise bilen med org. lys. Vet ikke HVA de kan ta deg pår, men de finner vel på noe :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenon i tåkelys er ikke lov.

For å ha xenon lovlig må selve lykten være typegodkjent for xenon lyskilde og det tror jeg du skal lete hardt for å finne en tåkelykt som er bygget for xenon.

Har du det er det vel ingen regler som sier du ikke kan ha xenon i tåkelysene.

Jeg vet dette da jeg ble stoppet i teknisk med xenon i tåkelys og prøvde å krangle litt når jeg var inne å viste bilen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med noen folk på et bmw verksted de der jeg spurte om det og de sa bare at hvis bilen måtte inn på visning med xenon lys i grøftelysa så er det bare og koble de ut da får du det som en ener feil.

Bot for du vel ikke på stedet med mindre det er teknisk kontroll av biltilsynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...