Gunnar Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 Vurderer kontinuerlig å fornye bilparken litt, men har ikke planer om å kjøpe helt ny bil, og sliter litt med å svelge den elendige garantien til BMW. Syns det er hårreisende å bruke 3-400.000,- på en bil uten å egentlig få noen sikkerhet. Det er nesten sånn at jeg da heller vurderer å kjøpe en helt ny Passat, Insignia, whatever i stedet for en brukt BMW... men jeg klarer ikke helt få meg til å gjøre det. Man kan selvfølgelig se på muligheter for en god bruktbilgaranti, men det blir aldri det samme som nybilgaranti. Lurer derfor på hva slags erfaringer folk har gjort seg med 3-6 år gamle BMWer (E61 og X5 er mest interessant). Er det trygge kjøp selv om de er blitt 4-5-6 år, eller er det like mye plukk som på en 8-10 år gammel bil? Dvs. mer eller mindre kontinuerlig et eller annet som må pleies. Hva med økonomien oppi det hele? Hvordan stiller den seg når man får en såpass ny bil at det kanskje kan være greit å ha servicestempelet i boka i stedet for å gjøre ting selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 Min 320d var vel ikke riktig oppe på den prisklassen der når jeg kjøpte den. Men jeg hadde mest sannsynlig også vurdert sterkt å kjøpe en bil med garanti neste gang jeg evnt. sku bruke såpass mye penger på en bil. Kan jo fort balle på seg litt om det er noe småtteri her og der som må ordnes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 Jeg kjopte en 2001 320d i 2005 og hadde aldri noen problem med denne. Maatte skifte luftmengdemaaler og det var en forbedring, men utover det saa var det bare smaating. Foer jeg solgte den saa byttet jeg riktignok endel foringer og baerearmer foran, men det gjorde jeg kun for at ny eier ikke skulle bli misfornoyd. Naa har jeg kjopt en 2006 530d og jeg fikk med en 12 maaneders bruktbilgaranti fra selger i tyskland. Litt usikker paa hvordan jeg kan faa rettet paa ting som faller under denne garantien, men tror det skal gaa bra her i Norge ogsaa. Selger er paa ferie saa maa vente noen uker foer jeg faar snakket med ham om dette. I mellomtiden har jeg ogsaa tegnet en bilpluss-forsikring hos Gjensidige som er en slags mobilitetsgaranti hvis den skulle stoppe opp pga f.eks at turbo ryker eller noe slikt. Denne forsikringen har sikkert noen innebygde vilkaar saa om den gjelder naar bilen er mer enn 5 aar gammel eller har gaatt mer enn 100000KM, vet jeg ikke, men denne er foreloepig under begge deler. Ellers saa er jeg av den oppfatning at et sted mellom 100 og 150 Kkm saa begynner ting aa skje. Kjoep en bil so, ikke har gaatt mer enn 70-80 Kkm saa har du bil som ihvertfall fungerer fint i 3-4 aar uten store paakostninger. Naar det gjelder servicer saa er det penger aa spare paa aa gaa til verksteder som har bmw som sin spesialitet. Jeg bruker Autopower, men Alf Lie er ogsaa bra og billigere enn merkeverkstedene. Det jeg gjorde feil med min 320d var at jeg var litt for sent ute med en service og misset min sjanse til aa faa nytt panser paa 6 aars rustgaranti fra BMW. Der burde jeg hatt karrosserikontroll innenfor 6 aar fra foerstegangsregistrering paa et merkeverksted. Da hadde den vaert i boks ogsaa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå