BMWBenny Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Lakken på min er sliten, så tenkte å få lakka opp detta mens jeg venter på de andre delene. Men er vel ikke nødvendig med varmelakk? Bruker man svart matt? Og er M power skrifta orginalt hvit, eller blank? Noen som har gjort detta selv før? Og noen lure triks for å maskere skrifta?
FTE Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 BMWBenny skrev: Lakken på min er sliten, så tenkte å få lakka opp detta mens jeg venter på de andre delene. Men er vel ikke nødvendig med varmelakk? Bruker man svart matt? Og er M power skrifta orginalt hvit, eller blank?Noen som har gjort detta selv før? Og noen lure triks for å maskere skrifta? Er ikke nødvendig med varmelakk nei, fungerer med vanlig også. Matt sort kan fort bli gråaktig etter hvert, gå for vanlig sort du. Da "glinser" det litt mer av lakken, ser penere ut da Bokstavene er i alu, altså ikke lakkert hvite Edit: Angående maskering, det er to måter å gjøre det på: 1: Dra maskeringstape over alle bokstavene og stripene og skjær rundt med en tapet-kniv. 2: Smør et tynt lag med olje på bokstaver/striper, pass på å ikke søle! Når lakken er tørr, drar du det bare lett av med tapet-kniven. Jeg foretrekker nr 1 selv.
BMWBenny Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 takker, er det noen som har maskerings triks til de bokstavene? eller må du bare sitte der med teipen?
bmw*327* Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 jeg lakka og pussa ned skriften med sandpapir etterpå. (m20 motor om det er noe forskjell da..?)
BMWBenny Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 Det er ikke dumt nei, skrifta er jo utheva uansett. faen at jeg ikke kunne tenkt ut det selv
FrodeM Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Fint at det er flere e30 m3er her i vestfold. Vi får treffes en gang og fortelle noen skrøner om bilene våre..
aottesen Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Gjorde det samme her. Brukte Biltema sin Motor-lakk (de har både blank og matt, på boks). Ble meget fornøyd! Litt dårlig det første strøket på manifoilen, så det ser nesten brunaktig ut.
helgeb Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 jeg brukte vanlig sort blank lakk på min, slipte ned bokstavene etterpå med pusserondell på drillen, ser resultatet her, dårlige bilder men ser strøkent ut i virkeligheten. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... &start=105
bmwe_e36 Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Anbefaler varme lakk jeg. kokte hvertfall bort på Isen min. men trur det kommer tå jaginga mi;) tenkte je skulle lakke, og legge deksle i fresen og frese bort laken over bokstavene!
Brungot Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Hvor kjøper dere denne lakken?Rekner med det er på sprayboks?? Type/merke??
bmwe_e36 Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 kjøpte min på meca, d var vanli motip. men torsov, meca og andre bil rekevista butiker bruker å ha
BMWBenny Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 Masse bra tips her nå. Bare å få handla i morgen
SSM Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 Om du har tilgang på fres så kan du bare lakke og ta et kutt i fresen for å få lakk bort fra bokstavene, stripene og rundt pluggene
Marius_e30 Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 på mitt topplokk/innsug gjorde jeg: -fjernet lakken med basol -sprøytet dem med flyller å slipte dem slette for å få bort porene etter støpen. -så ble de lakket, og etter det brukte jeg en slipekloss med 500 papir til å slipe vekk lakken fra den utehevede skriften. etter det bruken en bare finere og finere papir opp til 2000, så blir det pent å blankt. husk å masker rundt skriften når du sliper, er lett å komme borti lakken å gjøre det stygt.
BMWBenny Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 se der ja, pent. tok innsuget i dag, blei ganske bra. Men skal gjøre enda berde jobb på topplokket i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå