Tors Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 Hei Jeg er ny på forumet her. skjønte at dette var et bmw forum =) Jeg skal kjøpe meg en ny BMW enten 318 eller 320. mod: 1990-> Jeg lurer på hva jeg bør velge? Jeg skal ha best mulig bil til maks 22000. så hvis noen skal selge er det bare å si ifra Bor i Østfold. Takk for alle innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 skal du kjøpe 318 i så kjøp en nyere enn 94. m40 motoren er noe drit. styr unna den, ellers er det vel greie biler. 320 har 6-er, så jeg ville nok gått for det. de har blitt billige de også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 Med et slikt begrenset budsjett så ville jeg gått for utseende og teknisk tilstand først, og deretter motorstørrelse.. Denne platen i motoren vet jeg ikke så mye om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 sant nok, men jeg ville fortsatt styrt unna m40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 320. Fire syl kan man like gjerne kjøpe noe annet enn BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwkim Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 sant nok, men jeg ville fortsatt styrt unna m40 Kan noen forklare hva som er så ille med m40 motoren? Jeg har den motoren i min bil og aldri hatt motortrøbbel og har hatt bilen i 3 år og den har gått 320000, kun utført jevnlig vedlikehold som man må gjøre på en hvilken som helst annen bil. Så hadde vært flott å visst hva som er så ille med de, eller om jeg bare har hatt flaks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 sant nok, men jeg ville fortsatt styrt unna m40 Enig! Og ja... det "man kan ikke kjøpe en annen bil om det er mindre enn 320".. det er jo fortsatt en bmw og har en bmw kjøreegenskaper.. Vektfordelingen er jo også bedre med en mindre motor, selv om man gjerne ikke kan forlange så veldig mye for 22k. 320 går jo ikke bra i det hele tatt! Men skal være enig i at den har "grei" lyd og går bedre enn en 318.. Men noen racer er det IKKE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiifen Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 Hva med å vurdere en IS som et kompromiss? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tors Skrevet August 3, 2009 Forfatter Share Skrevet August 3, 2009 Med et slikt begrenset budsjett så ville jeg gått for utseende og teknisk tilstand først, og deretter motorstørrelse.. Jeg går først for teknisk stand og utseende. Motorstørrelse er ikke så viktig. m40 er det mye problem med eller? eller er det pga. motorstørrelse og sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 må bytte regreim hver 40.000 km... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwkim Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 må bytte regreim hver 40.000 km... Sant det, men er ikke alt for mye jobb det, bare interessert i å vite hvorfor m40 blir så svartmalt. Men er en uting at regreima må byttes så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 Er vel noe med et oljerør til toppen som tetter seg pga en feilkonstruksjon som igjen sliter ut kammen... M43 som kom etterpå har ingen kjente feil og mangler. Den er også mer moderne med bl.a fordelerløstenning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 320. Fire syl kan man like gjerne kjøpe noe annet enn BMW ha ha,, s14 4-ever!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 320. Fire syl kan man like gjerne kjøpe noe annet enn BMW ha ha,, s14 4-ever!!!!! x2... Turtallsvillig 4'er med 16v har et lydbilde uten like rett før turtallsperren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 320. Fire syl kan man like gjerne kjøpe noe annet enn BMW ha ha,, s14 4-ever!!!!! Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå