Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God dag, aften og kveld!

Har for ikke så lenge siden gått til inkjøp av drømmebilen. En E34 Mod 95.

Må bare si at dette er virkelig fantastiske biler, og bruker samtidig anledningen til å si hei til alle på forumet! :D

Probleme jeg trenger et svar på er angående lakken.

For bare noen dager siden oppdaget jeg mange små vite flekker i lakken på bilen. (til min STORE fortvilelse!) Prikkene viste seg og være maling.

Jeg har ingen anelse når det kom på bilen, men jeg kan sverge på at det ikke har vært der tidligere. Prikkene er CA 2 MM i størelse og de dekker omtrent hele bilen. Mest på bakluke. (90% ville jeg sagt)

Spørsmålet er jo da om det finnes produkter mot dette?

Holder det med lakkrens. Jeg her prøvd å skrape litt av med fingrene, men i frykt for å skade lakken tørr jeg ikke. (Lakken er ganske fin faktisk! Trenger kanskje en polish men.) :?

Håper på svar! :)

Skrevet

Du kjøper du noe fantastisk som heter Clay, som er laget for å fjerne slikt som dette. Er leire som brukes, sammen med et smøremiddel, og føres over lakken til urenhetene har blitt plukket opp. Koster ikke så mye, og gir veldig bra resultater...

Kan blant annet kjøpes hos Bilextra for 289kr (Meguiars Quick Clay Detailing System)

Skrevet

Takker for svar!

Jeg skal kjøpe en slik en. Så du nevnte smøremiddel. Noe anelse om hvilke?

Sorry hvis jeg spør dumt, men er ganske ny til bil-rens midler. Bilpleie generelt egentlig.

Skrevet

Takker for slående bra svar.

Nå vet jeg hva jeg skal gjøre. Så er det bare å vente på neste godværsdag...

Er det noen som vet om et kjekt sted å få tak i et slikt et "Meguiars Quick Clay Detailing System" i Gardermoen/Jessheim/Kløfta området?

Skrevet

Lakkrens fra hvilken som helst leverandør gjør også jobben, i tilfelle du ikke har en Meguiars-butikk i nærheten.

Skrevet

Nei har nok ikke det. Denne bilen ble henta på Hønefoss. (Akershus)

Men det er jo samme problemstilling som i artikelen. Små malingsflekker over hele bilen. Jeg er helt sikker på at de ikke var der når den ble kjøpt, og jeg aner ikke hvor de kom fra..Det kan jo være det samme, jeg vill bare fjerne dem. Får kjøpe en sånn Clay kit i morgen, og teste det. :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...