JonEldaR Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 hvor lenge skal det ta fra man begynner å kjinne til oljetykket er bra nok? har kjinnet ganske lenge no etter første oppstart av min e34 m5 3.8. men oljelampa lyser enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 du har ikke montert oljetrykksmåler da? for og se trykket du har.. det kan jo vere lurt ved oppstart av en overhalet motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEldaR Skrevet August 4, 2009 Forfatter Share Skrevet August 4, 2009 har ikke en for hånd no vertfall, men hvor skal isåfall oljetrykksmåleren kobles inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 På ekstra uttaket på oljefilterbraketten . Mulig er det og et uttak bak på toppen. Regner med du har fylt pumpa med olje før montering? Hvis ikke må du skru av brakett og fylle olje ned i pumpa og fylle filter og montere dette igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 Jeg hellte godt med olje over vippearmer/kammer osv og starta motoren, 3sek etter så slokna lampa. Men hadde da først kjørt kun på starteren i 30-40sek uten at den slukket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 Var nok luft i pumpa de ja. Men har du satt inn deler med oljer før montering tåler den fint noen sekunder uten oljetrykk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEldaR Skrevet August 4, 2009 Forfatter Share Skrevet August 4, 2009 På ekstra uttaket på oljefilterbraketten . Mulig er det og et uttak bak på toppen. Regner med du har fylt pumpa med olje før montering? Hvis ikke må du skru av brakett og fylle olje ned i pumpa og fylle filter og montere dette igjen. hvor fyller jeg olje ned i pumpa da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 Min erfaring er at man løsner litt på oljefilter huset for å få ut luft.Kan bli litt klin om man ikke er litt kjapp på avtrekker`n men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEldaR Skrevet August 4, 2009 Forfatter Share Skrevet August 4, 2009 Min erfaring er at man løsner litt på oljefilter huset for å få ut luft.Kan bli litt klin om man ikke er litt kjapp på avtrekker`n men. løsne på hele huset? eller bare toppa på filterhuset? er litt rart at den ikke fungerer nå pumpa, den fungerte før motor ble plukket fra hverandre.. spørst om det har blitt gjort noe feil under montering da.. vet ikke hva som kan føre til dette:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 les det andre innlegget, følger ikke alltid med her send pm neste gang:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå