AlXz Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 Hey. Klarte å bomme bra da jeg helte på litt olje tidligere Fant ut nå, når jeg skulle kjøre at det hadde rent ned i plugghullet til den bakerste pluggen. (rett ved olje påfyllingslokket). Skrudde løs og tok opp coilen, og så pluggen var oversvømt av olje. Bilen ville ikke gå på alle sylinderne noe særlig. Begynte å fuske og gå dårlig. Har prøvd å få opp det meste, så er ikke så mye igjen. Men den går fortsatt ikke rent. Noe bra tips til å tørke kabelen fra coilen ordentlig? Og pluggen..? Gjør ikke så mye om jeg skrur ut pluggen, selv om det er litt olje igjen? (oljen vil forsvinne ned i sylinderen.., men gjør vel ikke så mye??) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 Den fusker fordi at oljen lager overledning fra coilen/motstanstykket og til jord slik at det ikke blir gnist på pluggen. Bilen går derfor stort sett bare på 5 sylindre. Om oljen havner ned i sylindren vil det bare ryke litt fra bilen til den er brnt bort, MEN det samler seg ofte litt skitt nede i plugghullene, og det kan bli med ned i sylindren sammen med oljen. Det er jo ikke bra. Ville prøvd å få opp så mye olje som mulig. Ta en ren fille og bruk ett lite men langt skrujern som du dytter litt av kluten ned ved siden av pluggen med. da får du sakte men sikkert med deg all oljen opp igjen Angående at den fortsatt fusker så ta ut pluggen (når hullet er tomt for olje) og tørk over den. Så må du få tørket bort oljen på utsiden og innsiden av motstandstykket (mellomstykket mellom coil og plugg). Er du uheldig så er motstandstykket gammelt og har sprukket opp litt i gummien (som all gumi gjør over tid) og da har oljen trukket inn i sprekkene som igjen gjør at uansett hvor mange ganger du tørker rent vil det svette ut ny olje igjen når motoren varmer opp gummien, og du vil få anntydning til fusk pga overledning etter få mil. Snakker her av egen erfaring, nytt motstandstykke koster lite og brukt er vel nært gratis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 5, 2009 Forfatter Share Skrevet August 5, 2009 Får se mer imorra el noe. Ble betydelig forskjell på det jeg klarte å få opp. Men gikk ikke rent Er vel ikke helt bra heller å kjøre på 5 plugger (varierende fra 5-6) ?? Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 Får se mer imorra el noe.Ble betydelig forskjell på det jeg klarte å få opp. Men gikk ikke rent Er vel ikke helt bra heller å kjøre på 5 plugger (varierende fra 5-6) ?? Takk Hehe, nei. Den sjette sylinderen vil sote ned pluggen og bremse de andre sylindrene, vil vel også gi litt skeiv belastning på veiv? Dårlig effekt, fjusk osv. Bare hyggelig La inn litt mer info i mitt første innlegg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 Kompressorluft? det jeg brukte da topdekselpakningen min røyk. plugga mine sto i olje. bare husk og dekk til med papir. ellers har du olje i hele trynet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProjectE39 Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 Trykkluft funker fint, men på Tess får man kjøpt sånne oljesugematter, riv av en liten bit og stapp godt nedi så skal du se oljen forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 Trykkluft er fint, bare ikke kjør på fullt trykk, ikke helt nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 trykkluft funker fint. gjort det samme på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 ødelagt en coil kanskje ? om du har m50 som e36 kom med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 ødelagt en coil kanskje ? om du har m50 som e36 kom med... Tror nok han bare har overledning pga oljete mellomstykke. SIden de er billige (noe en coil ikke er) burde sjekke det først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 5, 2009 Forfatter Share Skrevet August 5, 2009 Var ganske oljete det mellomstykket ja. Hørte sånn ordentlig fin slurpe lyd når jeg dytta den nedi.. Men dette stykket kan skrus av coilen? Har 6stk M52 coiler liggende også.., kan disse brukes på m50? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 Var ganske oljete det mellomstykket ja.Hørte sånn ordentlig fin slurpe lyd når jeg dytta den nedi.. Men dette stykket kan skrus av coilen? Har 6stk M52 coiler liggende også.., kan disse brukes på m50? Mellomstykket drar du bare rett av coilen Tror det ja. Du kan også låne ett mellomstykke fra m52 coilen for å prøve istede for det oljete mellomstykket du har nå, men ikke bland mellomstykkene, de har forskjellig motstandverdier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå