Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha kjørt en 316 bensin med 105 HK noen år, har jeg nå skaffet meg en BMW 318d med 122HK. Effekten, og ikke minst det økte dreiemomentet er merkbart med den nye bilen. Men etter en drøy måneds bruk, tenker jeg at neste bil blir nok en 320 (sansynligvis diesel).

En snarvei til en kjappere bil er jo tuning. Er det noen som har erfaringer med chiptuning fra http://www.biltuning.no/? Kan det virkelig være så enkelt å få 20% mer effekt/dreiemoment ved bare å plugge inn en "kabel"?

Skrevet

Chipping er vel noe en stort sett bør vurdere på biler med turbo. Da kan menn snakke om en effekt økning på 20-30% kanskje mer...

Men en vanlig suge motor... 0-5 hk ved chip tipper jeg.

Flytter kanskje effekt kurven, og fjerner / flytter turtalls sperren... alt etterhva slags chip...

Hadde heller kjøpt ny bil jeg en å chippe en 318i...

Skrevet

Det er snakk om en dieselbil her vell? Altså har den turbo;)

Jeg ville satset på å "tune" bilen ved å "omprogrammere styreenheten", kontra å kjøre rundt med denne "boksen" i motorrommet, slik som biltuning.no tilbyr!

ESS-tuning er å anbefale! ;)

Skrevet
Det er snakk om en dieselbil her vell? Altså har den turbo;)

Jeg ville satset på å "tune" bilen ved å "omprogrammere styreenheten", kontra å kjøre rundt med denne "boksen" i motorrommet, slik som biltuning.no tilbyr!

ESS-tuning er å anbefale! ;)

Hmmm.... den d´n så jaggu ut som en i..hehe... beklager

Skrevet

Hadde heller kjøpt ny bil jeg en å chippe en 318i...

Står ikke noe om en 318i her...hehe

Chiptrimming er en fin måte å få litt mer sprut på. Ess leverer trofast chip... :)

Skrevet
Etter å ha kjørt en 316 bensin med 105 HK noen år, har jeg nå skaffet meg en BMW 318d med 122HK. Effekten, og ikke minst det økte dreiemomentet er merkbart med den nye bilen. Men etter en drøy måneds bruk, tenker jeg at neste bil blir nok en 320 (sansynligvis diesel).

En snarvei til en kjappere bil er jo tuning. Er det noen som har erfaringer med chiptuning fra http://www.biltuning.no/? Kan det virkelig være så enkelt å få 20% mer effekt/dreiemoment ved bare å plugge inn en "kabel"?

Sendt deg en pm :wink:

Skrevet

Takk for svarene.

Jeg er i delt i oppfatning om chiptuning - både skeptisk men også lysten på mer kraft.

Er det noen som har erfaring med/eller hørt om tuning fra Ultimo?

Skrevet

ultimo er et seriøst firma :) men altså mange er skeptiske til diesel box. dette er bare tull. går du for en skikkelig en så funker det som bare det. sikker på at 80% av de som sier en dieselbox ikke funker kun har hørt dette av en eller annen som er misfornøyd. å ikke egen erfaring..

dieselboxen min er kjøpt hos Tore Baklid på turbopower i kongsberg. betalte vel nærmere 5000,- for den å leverer 175hk og 360nm på 1.3kg ladetrykk (å denne er det justering på) så min er justert til 200hk og 430nm ca. ved 2kg. noe du ikke kan når man fikler med motorstyring

2.5tds motorn min de tallene over er hentet fra.

så kan på det sterkeste anbefale www.turbopower.no :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...