Gå til innhold

Ta ut framseter og gasspedal på E46

Zaphod
 Share

Anbefalte innlegg

Oppdaga til min store fortvilelse i går at det er vått i gulvet framme på 318 :cry: Nettopp fiksa en propp i gulvet bak som ikke var tett og fått det tørt der men nå er det altså helt vått framme. Synes jeg har sett våte flekker under bilen i d siste ja...

Anywho.. noen som kan si meg hvordan man tar ut sete framme. Er det så enkelt som å løsne skinnene fra golvet (markert i rødt), ta ut kontakten under sete og løfte det ut?

xss3ydvpw0fznun0506w.jpg

Samme med gasspedalen, må jo ut mest mulig med golvteppe så må få løsna den å. Noen triks?

En annen ting jeg lurte på var dette som lå i golvet framfor sete...

jd0gkc7rjbmcseelz85o.jpg

Isopor med metal inni? ballast med andre ord?

Takker for all hjelp på forhånd :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setet er gankse rett fram tror jeg. Må vel muligens løsne setebeltet samtidig, men det er vel ikke alt for komplisert. Tror det kan være lurt å koble fra batteriet og vente noen minutter før du tar av den kontakten.

Er til en airbag sensor som sitter i setet, og du kan risikere å få en feilmelding når den blir koblem fra. Er bare å få det reset etterpå, men kanskje du kan spare deg for bryet.

Det med gasspedalen er jeg litt mer usikker på. Mener å ha hørt at det er noe klips som ryker når man tar det fra hverandre, og man må ha ny, men jeg har aldri prøvd selv så jeg vet ikke.

Har ikke peiling på hva den klossen er for noe. Det er ikke noe som skal sitte under setet som har falt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på hva den klossen er for noe. Det er ikke noe som skal sitte under setet som har falt av?

Nei den lå mellom golvet og under teppet, rett framfor setet. Veide litt for det var ivertfall ikke bare isopor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Her er status så langt..

3o02ace2ncss81e9nd2n.jpg

29revkuawj87reoiivfv.jpg

Rimelig fuktig på førersiden ja men heldigivis ingenting på passasjersiden. Er det virkelig sånn at man må ut med hele dashbordet omtrent for å få ut frammerste del av teppet? virker som d er rimelig helstøpt :?

Slengte inn førersetet igjen slik at jeg kom meg på jobb i mårest :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg må ut med framerste del av teppet å ja..

Vurderer nesten og skjære det av langs konsollen for og slippe å ut med hele dashbordet :?

Men er det seriøst ingen som har noen tips om hvordan du løsner pedalen??

Har kommet meg på undersiden av teppet men finner seriøst ikke ut hvordan man løsner den fra golvet :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, etter et heftig regnvær i de siste dagene har jeg da funnet ut at det kommer vann inn nederst ved begge framdørene :roll:

Så nå har jeg da stått ut i dette forbanna pissværet og tatt av dørtrekket til førerdøra før jeg måtte gi meg....

Er det sånn at det er bare og rive av skumgummin som er på innsiden av døren? For det må jo samle seg vann på innsiden av døren som sørger for at det kommer inn i bilen?

Hvis det er noen som har noen tips så er jeg svært takknemlig :!:

Mvh

Leif B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at det er bare og rive av skumgummin som er på innsiden av døren? For det må jo samle seg vann på innsiden av døren som sørger for at det kommer inn i bilen?

Du må IKKE rive av den "skumgummien" da det er fuktsperren i dørene dine og det er helt sikkert her vannet på gulvet ditt kommer seg inn.

Sjekk nøye denne fuktsperren og se at den er tett hele veien rundt, den er festet med en tykk tjære-lignende stoff/lim.

Se også denne tråden ang. fuktsperren:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... c&start=15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...