Gå til innhold

Hvordan er det med lærling plass der ute?


Reset
 Share

Anbefalte innlegg

Får du ikke lærlingeplass i Molde, får du bare flytte litt på deg. 2 år ett annet sted i landet er bare gull det :)

Å komme bort fra mammas kjøttkaker og lage sine egne er bare bra.

Lykke til med plass. Finner du et stort verksted i nærmeste by ville jeg hoppa på noe sånt da du har større sjanser til å holde på med mange ulike ting i forhold til et lite servicesenter i nabobygda ;)

hehe, har alt kommet meg bort ifra mors kjøttkaker gitt:p

Har tenkt litt på å flytte, men har gjort det litt vanskelig for meg selv også:P

har bil lån, holder på å pusse opp egen leilighet osv:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, verksteder tjener jo godt på lærlinger.

Dem tjener vist 30.000 og oppover pr lærling.

Tjener og tjener... Kommer vel an på hvordan lærlingen jobber og hvor mye oppfølging som kreves av det faglærte personellet som kunne gjort en annen jobb enn å passe på nykommeren...

Da jeg gikk i lære som møbelsnekker fikk bedriften utbetalt 30.000 av prøvenemda eller kommunen eller hvem det var ved bestått fagprøve, så enten har tallet stått rolig i femten-tjue år eller så var jeg god til å forhandle meg inn som lærling i firmaet den gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i min klasse fikk lærlingplass les:( Utenom de som skulle gå almenn påbygg) uten problem. Selv fekk jeg lærlingplass på Rolls royce som industrimekaniker i Ulsteinvik. Noen mil med pendling, men tror det skal gå bra. Se litt lengre vekk så finner du nok noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er innenfor bil, men jeg startet som lærling innenfor elektro ifjor sommer og fikk greit plass, og vi har ansatt lærling i år også. Alle jeg kjenner som skal starte i læra innenfor elektro i år, har fått plass de også. Bør jo være muligheter for deg også :) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...