Staale1990 Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Hei , lurer paa om noen vet hvor man kan kjope billig justerbart senkesett til e36cab 318 . Staale
sladjan Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Kan anbefalle Ta technix, har det selv og er super førnøyd. En kompis har nettopp montert samme settet på sin 318 og funker som bare det. Flere som har det her også. koster lite også, rundt 2500-2700 med frakt og moms betalt bare å søke etter bmw e36 ta technix på ebay
S.Arnesen Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Har kjørt med Billig coilover kit (supersport til ca 6500kr) i ett år tid, har også testet biler med ta tecnics og de der. Har kun en ting å si: Det var ubeskrivelig deilig å få på ordentlig dempere og fjører igjen... Anbefaler deg ikke å kjøpe billig coilover sett, ødelegger så og si alt av kjøreegenskaper...
sladjan Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Har kjørt med Billig coilover kit (supersport til ca 6500kr) i ett år tid, har også testet biler med ta tecnics og de der. Har kun en ting å si: Det var ubeskrivelig deilig å få på ordentlig dempere og fjører igjen... Anbefaler deg ikke å kjøpe billig coilover sett, ødelegger så og si alt av kjøreegenskaper... Hva måte da? Er jo bedre enn originale dempera uansett? Har man ikke råa til noe bedre akkurat nå er det jo bedre å handle det? Syns du supersport er dårlig det også?
S.Arnesen Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Hva måte da? Er jo bedre enn originale dempera uansett? Har man ikke råa til noe bedre akkurat nå er det jo bedre å handle det? Syns du supersport er dårlig det også? Nei, orginale dempere og fjører er i 90% betraktelig bedre. Mye mer utprøvd og finjustert. Har man ikke råd til noe mer enn opp til f.eks 3000kr til nytt understell så vil jeg si at det er bedre å f.eks kjøpe noen senkefjører som passer på orginale dempere imellomtiden. Så kan man heller sette av noen kroner vær månede og kjøpe f.eks kw eller k-sport justerbart, ligger vel på rundt 8-9000...Betraktelig mye bedre. Eller bare koni dempere f.eks med noen fjører til 4-5000kr, om man ikke er fast bestemt på justerbart Disse billige settene som f.eks supersport og ta-tecnics er altfor dårlig utprøvd. Bilen blir hoppette og ubehagelig å kjøre med. Veldig kurant på show biler da, der det skal være så stivt som mulig, og kjøreegenskaper er en sideprioritet, men på en bimmer som brukes til daglig så bør man vurdere andre ting... Kjøpte selv supersport justerbart når gs hadde kampanje i fjor, og var fornøyd med det. Helt til jeg prøvde diverse biler med alt fra orginalt til bilstein og koni, tre uker senere hadde jeg koni dempere med eibach fjører. Først da skjønte jeg hvor slitsomt og dårlig supersport var. Holdbarheten hadde jeg aldri noe problem med da...
Superbeetle Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Supersport - stivt? haha... det er det iallefall ikke... Hva som er utprøvd og ikke utprøvd kan jeg ikke svare på, har heller ikke lest hele tråden, men det siste her var bare tullete... De er da Tüv godkjent så da må de da være utprøvd og testet en del... Er uansett bedre enn 10år gamle slappe org dempere... Om det i det hele tatt er det som står på bilen.. Edit.... Jeg er litt enig ang superbillige coilovere, men er mer postiv til dempere og fjærer..
S.Arnesen Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Supersport - stivt? haha... det er det iallefall ikke... Kom ikke her å påstå at supersport justerbart ikke er stivt, har kjørt med det i ett år, og det var null fjering i det på halv senk. Tårnlager etter tårnlager ga opp... Hva som er utprøvd og ikke utprøvd kan jeg ikke svare på, har heller ikke lest hele tråden, men det siste her var bare tullete... De er da Tüv godkjent så da må de da være utprøvd og testet en del... Er uansett bedre enn 10år gamle slappe org dempere... Om det i det hele tatt er det som står på bilen.. Bare fordi det er tüv godkjent så betyr det ikke at det er bra. Såklart er det utprøvd, men om du følger med litt så skriver jeg at de er for dårlig utprøvd. Spesielt opp mot f,eks bilstein og koni....
sladjan Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Nå har ikke jeg prøvd så mye, men Ta technix er ihvertfall ikke så stivt i forhold til annet, og kan derfor si at dette sette er noe for en person som ikke kjører på bane. Ta technix er egentlig perfekt for noen som vil ha et greit senkesett å kjøre rundt med. EDIT: Selvfølgelig ødelegger det "kjøreegenskapene", men man må som oftest lide for skjønnheten Gode kjøreegenskaper er jo forskjellige fra folk til folk, noen syns superstiv bil er gode kjøreegenskaper mens andre syns originalt og mykt er gode kjøreegenskaper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå