Gå til innhold

masse olje i plugghullene :-S


///Mysild
 Share

Anbefalte innlegg

Du trenger pakningssettet nr 3. Ta av toppdekslet (enkel jobb), ta av alle coilene, ta av topp-ventilasjonen (slangene i forrkant av toppdekslet), napp pluggledningene ut av plastholderne og legg dem unna veien, skru opp skruene. De to remsene med tre hull i er de som tetter rundt pluggene så pass på at det er rent og fint på overflaten disse pakningene skal tette, ellers må du fort av med dekslet på nytt :P (av erfaring).

Ytter pakningen er enkel å få på da den ligger i masse spor slik at den holder seg i ro :)

Se etter at det ikke har trengt olje inn i mellomstykkene (mellom coil og plugg) da dette kan skape overledning som igjen (som nevnt lengre bak her) kan skade coilene.

Ringene viser hvor du skal legge remsene med hull i. Remsene festes på toppen og ikke dekslet. Pass på at overflatene med ring er rene samt de motstående overflatene på dekslet.

du58rlx018heke73ti0b.jpg

Når du først er av med toppdekslet annbefaler jeg å gjøre rent i den indre delen av topp-ventilasjonen. Skru av plata med ring rundt og gjør rent i kanalene under der.

z29tlcqbltht3m36vkxt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg hadde også noen dråper med olje rennende ned i tennplugg hullene, da jeg bytta toppdekselpakningen, for å tette, da det rant ut olje fra toppdeksel og ned på eksosrøret, som lukta... you name it. Bytta også de ringene, men har ikke sett nedi der i ettertid... bør kansej ikke heller, da pakninga blir dårligere hvis du har av dekselet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også noen dråper med olje rennende ned i tennplugg hullene, da jeg bytta toppdekselpakningen, for å tette, da det rant ut olje fra toppdeksel og ned på eksosrøret, som lukta... you name it. Bytta også de ringene, men har ikke sett nedi der i ettertid... bør kansej ikke heller, da pakninga blir dårligere hvis du har av dekselet.

Nei. Tar bare ut coilene så du ser plugga for å sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...