Jump to content

masse olje i plugghullene :-S

///Mysild
 Share

Recommended Posts

Mysild. Du kan være dum om du venter. Hvis ikke du har generelt meget god råd å bare kan punge ut for noen coiler. Selvom du ble advart om dette om du ignorer feilen. Oljen kan ikke komme fra andre plasser enn toppdekselpakning. (det inkluderer også de to rekkene med 3 ringer i vær)

Ta en titt innom teknisk en gang iblandt, og ikke kun show delen, så hadde du slupper å lage tråd ; )

Selvom man ikke har dratt til pluggene ordentlig, så skal det ikke legge seg mye olje i plugghullene. Har ingenting med hverandre å gjøre. Om bilen ikke går skamdårlig å bruker 1 L på kilometeren med olje.

Yess, hadde olje på en av plugga mine. Bytta sokkelen til pluggen fra coilen og ned, samt alle pakningene på toppdekselskrua, pakninga på oljepåfylllingslokket og de ringa på toppen imot doppdekselet!

Det anbefalles!

jadajada... skal bytte det, men alt til sin tid... tørka alt i går, og nå er det tørt, men får bytte pakninga på mandag... så blir alt på stell...

ikke jeg som strammet pluggene forrigegang... burde jo visst bedre enn å la andre stramme til!

fliid: voldsomt så iritert du var! er inne på teknisk titt og ofte, men akkuratt MOTOR har jeg ikke peiling på, vet jo litt, men teknisk inni der er helt ukjent for meg... men du fikk vel alt inn med morsmelka du! ;-)

Enten har du vært uheldig også har toppdekselpakningen din tatt kvelden, ellers så har du vært dum og ikke stramma plugga dine skikkelig sist du bytte de.

Carl sin 320i hadde samme problem, og den begynte å gå på 5 etc.

og grunnen til min gikk på 5 var at den ene coilen tok kvelden på grunn av olja. jeg venta får lenge og da ble det mer problemer. men etter toppdekselpakningen ble bytta og coil gikk den som ett uvær igjen :)