Dirty Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 tar jo ikke langetiden å bytte, så hvorfor vente ? så kanskje du lærer å skru litt også og ikke bare være forum hore
///Mysild Skrevet August 8, 2009 Forfatter Skrevet August 8, 2009 kan skru på det meste, men akkurat motor er ikke noe jeg liker... men får ut å prøve
Olelink Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Du trenger pakningssettet nr 3. Ta av toppdekslet (enkel jobb), ta av alle coilene, ta av topp-ventilasjonen (slangene i forrkant av toppdekslet), napp pluggledningene ut av plastholderne og legg dem unna veien, skru opp skruene. De to remsene med tre hull i er de som tetter rundt pluggene så pass på at det er rent og fint på overflaten disse pakningene skal tette, ellers må du fort av med dekslet på nytt (av erfaring). Ytter pakningen er enkel å få på da den ligger i masse spor slik at den holder seg i ro Se etter at det ikke har trengt olje inn i mellomstykkene (mellom coil og plugg) da dette kan skape overledning som igjen (som nevnt lengre bak her) kan skade coilene. Ringene viser hvor du skal legge remsene med hull i. Remsene festes på toppen og ikke dekslet. Pass på at overflatene med ring er rene samt de motstående overflatene på dekslet. Når du først er av med toppdekslet annbefaler jeg å gjøre rent i den indre delen av topp-ventilasjonen. Skru av plata med ring rundt og gjør rent i kanalene under der.
///Mysild Skrevet August 8, 2009 Forfatter Skrevet August 8, 2009 takk for god veiledning skal begi med utpå det en av de nærmeste dagene
///Mysild Skrevet August 21, 2009 Forfatter Skrevet August 21, 2009 da er halve jobben gjort... gøyere enn forventet skal ut å sette det sammen om noen strakser
Øyvind L. Skrevet August 21, 2009 Skrevet August 21, 2009 Anbefaler deg å bytte toppdeksel pakning sammtidig.. De blir stein harde ettervært og lekker mye raskere hvis de har vært av en gang.
///Mysild Skrevet August 21, 2009 Forfatter Skrevet August 21, 2009 selvfølgelig øyvind hehe... den gikk i stykker også, når jeg tok den av... hadde en liggende, men den var til vanos så måtte ut på bavaria å handle... kostet hele 438 kroner for hele settet ^^ hehe
eXclusive Skrevet August 21, 2009 Skrevet August 21, 2009 Jeg hadde også noen dråper med olje rennende ned i tennplugg hullene, da jeg bytta toppdekselpakningen, for å tette, da det rant ut olje fra toppdeksel og ned på eksosrøret, som lukta... you name it. Bytta også de ringene, men har ikke sett nedi der i ettertid... bør kansej ikke heller, da pakninga blir dårligere hvis du har av dekselet.
///Mysild Skrevet August 21, 2009 Forfatter Skrevet August 21, 2009 nå er alt byttet og alt er strålenge... pakningene var nokså harde ja hehe
Bimmerlars Skrevet August 21, 2009 Skrevet August 21, 2009 Jeg hadde også noen dråper med olje rennende ned i tennplugg hullene, da jeg bytta toppdekselpakningen, for å tette, da det rant ut olje fra toppdeksel og ned på eksosrøret, som lukta... you name it. Bytta også de ringene, men har ikke sett nedi der i ettertid... bør kansej ikke heller, da pakninga blir dårligere hvis du har av dekselet. Nei. Tar bare ut coilene så du ser plugga for å sjekke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå