Gå til innhold

Varm bil, endte med masse olje under bilen. Hva har skjed?


SigurdE36
 Share

Anbefalte innlegg

Burde informere om slikt ja. At de viste at motoren er lei å lufte skal du ikke ta så sikkert... Jeg tror det er hele greia. Var radiatoren din tett på et vis eller? Varm inn og kald ut?

skjønner ikke helt hva du mener. bilen har aldri kokt før de hadde bytta radiatoren. jeg leverte bilen får å skifte reimer og de ringte meg og sa radiatoren lakk, og vi ble enige om at de skulle bytte den også. Og dagen etter jeg henter bilen kokerbilen og olje spruter over og under motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde informere om slikt ja. At de viste at motoren er lei å lufte skal du ikke ta så sikkert... Jeg tror det er hele greia. Var radiatoren din tett på et vis eller? Varm inn og kald ut?

skjønner ikke helt hva du mener. bilen har aldri kokt før de hadde bytta radiatoren. jeg leverte bilen får å skifte reimer og de ringte meg og sa radiatoren lakk, og vi ble enige om at de skulle bytte den også. Og dagen etter jeg henter bilen kokerbilen og olje spruter over og under motoren.

Oki, om radiatoren tetter seg på et hvis kan motoren lett koke. Men tydeligvis ikke det som er årsaken. Har du merket noe til denne radiatorlekkajsen tidligere da? Om de skiftet radiator på bilen og den kokte etterpå, har jeg bare dårlig lufting i tankene jeg altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som det er en ganske klar årsaksammenheng mellom bytte av radiator og at bilen går varm. Dvs dårlig eller ingen lufting av kjølesystem.

Vanskelig å bevise, men du kan jo be om en detaljert beskrivelse av hvordan de luftet systemet.

Hadde det vært meg dette gjaldt hadde jeg ikke gitt meg. Jeg hadde selv nøye studert hvordan lufting skal foregå og deretter satt verkstedet til veggs og bedt om dokumentasjon på hva som ble gjort ved bytte av radiator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at jeg ikke har merket noe til radiatorlekasjen før, men det stemte at det var en liten lekasje. Men det jeg lurer på: 1. Toppakninga gikk fordi motoren gikk varm, eller 2. Motoren ble varm fordi topppakninga var dårlig, og det førte til at hele pakkninga gikk til helvete? Vis første allternativ, hva kan ha gjort at den kokte utenom dårlig lufting?

(ble litt rotete det der, men du skjønner sikkert ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg ikke kommet til å brukt så mye tid på. Dette skulle en NAF advokat eller noe sånt fått brukt tida si på.

Følg logikken.

Punkt 1.

Du setter inn bilen din for å få utført arbeid. Bilen er kjørt til verksted , antageligvis etter at den har vært brukt daglig. Ikke varmgang eller tegn til tilsvarende problem som du har nå.

Punkt 2.

Du reiser til verkstedet som har utført jobben. Betaler for utført arbeid.Reiser derifra , og vips så er motoren "røket" .

Punkt 3.

Hvor sannsynlig er det at det er verkstedet som har utført/ikke utført noe som har resultert til at dette skjedde. På en skala fra 1 til 10 der 10 er høyeste sannsynlighet -Klar 10'er !

Punkt 4.

Dette må du ikke bruke tid på selv med mindre du har tid og overskudd og peiling. Du blir bare sint og frustrert og gir opp. Jeg hadde på ingen måte latt dette gå upåaktet hen.

Lykke til.

ps! Det er ikke alltid verkstedet har rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mener jeg bestemt att verkstedet ikke har gjort en god jobb.

Samme om bilen har kokt tidligere eller ikke, er det jo tydlig at verkstedet har gjort en dårlig jobb. De utbedrer en skade på kjølesystemet, og hvis de hadde gjort jobben ordentlig ville du ikke fått noen flere problemer.

Det som er skjedd her i tillegg er at pga manglende jobb fra verkstedet har det oppstått nye skader, som etter min mening verksted skal betale for.

Det blir som å levere bilen for å få skiftet hjul, og de ikke skrur til boltene ordentlig. Du kjører hjem og hjulet faller av, og det blir store sskader på bilen. Selvsagt skal den/de som har gjort en mangelfull jobb dekke skadene. De kan selvsagt påstå att det er pga mye rust etc. som gjør att det ble så store skader, men poenget er at du ikke hadde noen problemer før dem gjorde en dårlig jobb.

Er i alle fall min mening, og jeg hadde ikke gitt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...