SigurdE36 Skrevet August 7, 2009 Share Skrevet August 7, 2009 Fikk tilbake bilen min i går, etter den hadde fått nye reimer og radiator på et seriøst verksted. og i dag når jeg kjørte hjem fra jobb i varmen, ble bilen veldig varm, jeg kjørte inn på en bensinstasjon og lott den avkjøle seg og fylkte på litt kjøleveske til. når jeg kjørte ut på motorveien igjen ble den plutselig veldig varm igjen og før jeg fikk kjørt av mistet jeg gassen og når jeg stoppet i nød feltet var det masse olje i motorrommet og på bakken. noen som vet hva som har skjed? er det sammenheng med hva de gjorde på verkstedet og oljesølet? Tusen takk får alle svar mvh Sigurd eneste bilde jeg fikk tatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet August 7, 2009 Share Skrevet August 7, 2009 tror du skal reklamere til det verkstedet du var på jeg. heh. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet August 7, 2009 Share Skrevet August 7, 2009 Motorrommet fullt av olje? Eller av kjølevæske? At motoren går varm tyder på en av to ting: Enten har du for lite kjølevæske, eller så er det luft i kjølesystemet. Er bare å ringe tilbake til verkstedet det. Er de seriøse, så hjelper de deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet August 7, 2009 Forfatter Share Skrevet August 7, 2009 olje i motor rommet ikke kjøleveske. bilen ble kjørt tilbake på samme verksted av falken, og de skal se på bilen på mandag, han på verkstedet trode ebn oljeslange hadde løsnet. men skal vel ikke bli så varm når det er helt ny radiator? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet August 7, 2009 Share Skrevet August 7, 2009 olje i motor rommet ikke kjøleveske. bilen ble kjørt tilbake på samme verksted av falken, og de skal se på bilen på mandag, han på verkstedet trode ebn oljeslange hadde løsnet. men skal vel ikke bli så varm når det er helt ny radiator? kommer ann på om de har gjort jobben riktig det.. hvis det har vært lite vann, eller kanskje ikke noe vann, så blir motoren fort varm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet August 7, 2009 Share Skrevet August 7, 2009 Oljefilterlokk skrudd til ordentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet August 7, 2009 Forfatter Share Skrevet August 7, 2009 Oljefilterlokk skrudd til ordentlig? vet faktisk ikke, men så ut som oljen kom fra bak/litt lenger ned i motorrommet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet August 7, 2009 Share Skrevet August 7, 2009 Kanskje toppakningen blåste til hælvette siden det ble så varmt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet August 7, 2009 Forfatter Share Skrevet August 7, 2009 Kanskje toppakningen blåste til hælvette siden det ble så varmt? ifølge han falkenmannen så hadde det rent får mye olje får at det skulle være topppakninga som hadde gått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet August 9, 2009 Forfatter Share Skrevet August 9, 2009 snakka med en som har peiling i går, han sa han trode de på verkstedet hadde luftet dårlig( noe som vistnok er veldig viktig), så har motoren gått varm veldig fort og hele motoren har skjært seg og gått til helvete. dette kan vell høres riktig ut eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 9, 2009 Share Skrevet August 9, 2009 De har nok helt garrantert ikke klart å lufte skikkelig, så bilen koker selvfølgelig. Toppen kan ha blitt skev, eller sprekt. Kan ha rent olje fra toppen i bakkant eller et sted du ikke ser så lett også, men skal ikke si noe sikkert da han falken karen har sikkert litt peil. Synes det var litt mye oljesøl... :/ Verkstedet må ta på seg skylda her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet August 9, 2009 Share Skrevet August 9, 2009 Får helt sikkert beskjed om at du ikke har sjekket temp måleren nøye den perioden du har kjørt,virker som dårlig ytført arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet August 9, 2009 Share Skrevet August 9, 2009 Utrolig kjipt det der! Sikkert at de ikke har fått luftet grundig nok.. men du får stå på ditt! ikke la de komme seg unna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet August 11, 2009 Forfatter Share Skrevet August 11, 2009 Snakket med verkstedet i dag. det som har skjedd er at topppakningen har gått. verkstedet tar ikke på seg noe skyld, frodi de mener årsaken er at jeg har kjørt med dårlig radiator i lengere tid før jeg fikk ny. vill bare høre litt med folk som har peiling. før jeg godtar at jeg skal betale reprasjonen. Hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 Om du har kjørte med dårlig radiator som de mener, skal du enten hatt lekkasje eller høy varme... Greia er at når du fikk igjen bilen så kokte den, det gjorde den ikke da den rullet inn på verkstedet... Eller har den kokt for deg før? Jeg kjenner ikke situasjonen så godt, men ut i fra hva jeg leser her, så mener jeg at toppakning og kansje toppen har blitt ødelagt nettop fordi den kokte da du skulle hjem fra verkstedet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå