Gå til innhold

M52b25 koker ved kø??


badsha
 Share

Anbefalte innlegg

hmmm men vifta går hele tiden. og er helt fin når man kjører osv, kun når jeg stopper i ca 3-4 min så stiger temperaturen.. men vifta går.. ikek på fullt, men sånn i vanlig hastighet hvis du skjønner hva jeg mener.. skal den gå i ulike hastigheter når den blir varmere? eller er d vanlig at den går i en hastighet hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo varmere vannet blir, jo mer "kniper" viskosekoblingen. Når motor kjøres så "slurrer" bare viften på koblingen.

Hvis du på død å liv skal sjekke viften, så la den stå og gå på tomgang etter en god kjøretur. Da skal den jo igrunn koke (men ikke la det skje) Når du står på tomgang, så skal du overhodet ikke klare å stoppe viften.

Mistanken min er at den slurrer hele tiden og aldri kniper.

Vanlig feil på en bmw, og denne som går igjen når det er snakk om at dette merket av bil koker ved kø.

Jeg svarte vel ikke helt på spørsmålet.

Det blir flere hastigheter, igrunn. Men mekanisk styrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viskosekobling er det som viften er skrudd fast i. Viskosekoblingen ligger mellom viften og vannpumpen. Hvis du ser bak viften, så ser du en stor muter. Løsne denne (links gjenger. Motsatt vei enn vanlig, med andre ord). Når du har skrudd av viften, så ser du a viftebladene er skrudd fast i viskosekoblingen med noen unbrako bolter.

Viskosekobling;

http://static.schmiedmann.dk/v3/Product ... 80_big.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh du sier noe der lars hehe, men helt ærlig har det vært dress av problemer når d gjelder radiatorern derfor tenkte jeg kun å teste med vann da jeg har kjøpt nok frostveske som blir fort borte;)

1. radiator vifta mista bladene sine engang og samtidig slo hull på radiatoren.

2. bytta radiator, den begynnte å lekke pga trykkk

3. bytta igjen funka fett da termostathuset begynne å lekke

4. bytta termostat og termostathus

5. kjørte bilen litt hardt etter å sjkke om den funka bra, men der sprakk vannintakhuset der du setter slangen øverst til høyere sett forfra..

6. radiator huset på høyere side begynenr å lekke, bytter ut den med den gamle. problem fikset..

7. nå koker bilen på kø....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh du sier noe der lars hehe, men helt ærlig har det vært dress av problemer når d gjelder radiatorern derfor tenkte jeg kun å teste med vann da jeg har kjøpt nok frostveske som blir fort borte;)

1. radiator vifta mista bladene sine engang og samtidig slo hull på radiatoren.

2. bytta radiator, den begynnte å lekke pga trykkk

3. bytta igjen funka fett da termostathuset begynne å lekke

4. bytta termostat og termostathus

5. kjørte bilen litt hardt etter å sjkke om den funka bra, men der sprakk vannintakhuset der du setter slangen øverst til høyere sett forfra..

6. radiator huset på høyere side begynenr å lekke, bytter ut den med den gamle. problem fikset..

7. nå koker bilen på kø....

å du tviler fortsatt på om du har tatt knekken på topp/pakning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!:) Nei når motoren sprenger ekspansjonstanker og radiatorer å greier da hadde jeg jaggu meg innsett fakta uansett merke.. Toppa til ekspansjonstanken skal forresten slippe ut trykket før ting begynner å sprengest. sjekk denne først. Rent vann koker førøvrig MYE tidligere under trykk enn frostveske gjør.. Men koker den åkkesom så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...