badsha Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 har en E36 323 som koker ved kø etter 5 min? hva kan det komem av?? har bytte termostat og termostathus, har lufta skikkelig, men bruker kun vann til avkjøling uten frostveske.. hva annet kan det være da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 Viskosekoblingen til viften. Bytt den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet August 8, 2009 Forfatter Share Skrevet August 8, 2009 hmmm men vifta går hele tiden. og er helt fin når man kjører osv, kun når jeg stopper i ca 3-4 min så stiger temperaturen.. men vifta går.. ikek på fullt, men sånn i vanlig hastighet hvis du skjønner hva jeg mener.. skal den gå i ulike hastigheter når den blir varmere? eller er d vanlig at den går i en hastighet hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 Jo varmere vannet blir, jo mer "kniper" viskosekoblingen. Når motor kjøres så "slurrer" bare viften på koblingen. Hvis du på død å liv skal sjekke viften, så la den stå og gå på tomgang etter en god kjøretur. Da skal den jo igrunn koke (men ikke la det skje) Når du står på tomgang, så skal du overhodet ikke klare å stoppe viften. Mistanken min er at den slurrer hele tiden og aldri kniper. Vanlig feil på en bmw, og denne som går igjen når det er snakk om at dette merket av bil koker ved kø. Jeg svarte vel ikke helt på spørsmålet. Det blir flere hastigheter, igrunn. Men mekanisk styrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet August 8, 2009 Forfatter Share Skrevet August 8, 2009 tuswen takk fliid du er en kjempe alrigth kar som hjelper:) takk tild deg, men bare et lite dumt spørsmål... hva er en viskostilkobling:S:SS: bytta radiator fra 323 (lille) til 325(store) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 Hadde samme symptomer på min, bytta viskose og ble kvitt problemet. Kan igrunn ikke være sååå mye annet Men hvorfor ikke bruke frostvæske? Koster jo "ingenting" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 Viskosekobling er det som viften er skrudd fast i. Viskosekoblingen ligger mellom viften og vannpumpen. Hvis du ser bak viften, så ser du en stor muter. Løsne denne (links gjenger. Motsatt vei enn vanlig, med andre ord). Når du har skrudd av viften, så ser du a viftebladene er skrudd fast i viskosekoblingen med noen unbrako bolter. Viskosekobling; http://static.schmiedmann.dk/v3/Product ... 80_big.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet August 8, 2009 Forfatter Share Skrevet August 8, 2009 heheh du sier noe der lars hehe, men helt ærlig har det vært dress av problemer når d gjelder radiatorern derfor tenkte jeg kun å teste med vann da jeg har kjøpt nok frostveske som blir fort borte;) 1. radiator vifta mista bladene sine engang og samtidig slo hull på radiatoren. 2. bytta radiator, den begynnte å lekke pga trykkk 3. bytta igjen funka fett da termostathuset begynne å lekke 4. bytta termostat og termostathus 5. kjørte bilen litt hardt etter å sjkke om den funka bra, men der sprakk vannintakhuset der du setter slangen øverst til høyere sett forfra.. 6. radiator huset på høyere side begynenr å lekke, bytter ut den med den gamle. problem fikset.. 7. nå koker bilen på kø.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet August 8, 2009 Forfatter Share Skrevet August 8, 2009 takker igjen Fliid,!!! skal prøve å få tak i den og se om det hjelper nå er helvetes lei kjøle problemet og lekasjer... rundt radiator.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 heheh du sier noe der lars hehe, men helt ærlig har det vært dress av problemer når d gjelder radiatorern derfor tenkte jeg kun å teste med vann da jeg har kjøpt nok frostveske som blir fort borte;)1. radiator vifta mista bladene sine engang og samtidig slo hull på radiatoren. 2. bytta radiator, den begynnte å lekke pga trykkk 3. bytta igjen funka fett da termostathuset begynne å lekke 4. bytta termostat og termostathus 5. kjørte bilen litt hardt etter å sjkke om den funka bra, men der sprakk vannintakhuset der du setter slangen øverst til høyere sett forfra.. 6. radiator huset på høyere side begynenr å lekke, bytter ut den med den gamle. problem fikset.. 7. nå koker bilen på kø.... å du tviler fortsatt på om du har tatt knekken på topp/pakning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 Sjekk viskosen ved å kjenne om vifta går lett rundt når motor har oppnådd driftstemp(motor avslått seff.) If so,så er den defekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 Muren, igjen, BMW motorene tåler mer enn du tror : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 Hahaha! Nei når motoren sprenger ekspansjonstanker og radiatorer å greier da hadde jeg jaggu meg innsett fakta uansett merke.. Toppa til ekspansjonstanken skal forresten slippe ut trykket før ting begynner å sprengest. sjekk denne først. Rent vann koker førøvrig MYE tidligere under trykk enn frostveske gjør.. Men koker den åkkesom så.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 hoho, tror vi har en evigående debatt hva topper og bmw gjelder : ) Men hva gjør vel det! : ) Men var en bra liste over problemer med kjølesystemet : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 Kun kjekt det! Har igrunnen ett sånt elsk/hat forhold til BMW.! har vert uten bmw ett par år nå.. Aldri hatt bedre økonomi! Men bmw blir det nok igjen! Leter litt passivt etter en god E3. Men fann en A-Manta istedetfor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå