Gå til innhold

bytte fra 320 til 328 problemer?


SigurdE36
 Share

Anbefalte innlegg

ser ut som jeg trenger nye motor i E36 320 1996 min. Og da er spørsmålet om er det akkuratt samme jobben og sette inn en 328 motor isteden får en ny 320 motor? kan man eventuelt ta en motor fra en E46 eller E39? og hva skal til får å få dette godskjent? takker får svar

mvh. Sigurd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få det godkjent, må du bytte bremser tilsvarende.. 328 har samme frambremser som 320/325 men bakbremsene på 328 er også ventilerte, mot 320/325 som ikke er det.

Ring BT og hør.

Og send inn en søknad. (Tar tid å få svar!)

Og du skal helst ikke starte på ombyggingen før dem har svart, men ring og spør..

Regner med E46 og E39 motor skal gå bra.

Om du skal bruke motorledningsnettet som sitter på, må du passe på å få med hjerne og andre komponenter som tilhører startsperren.

Evt. kan du montere m50b25 innsug, ledningsnett og følere fra en vanos motor. Da slipper du startsperren, og får også litt mer effekt. (Folk sier rundt 220hk, men det er det flere diskusjoner om :P)

Med e39 motor må du bytte motorfester ihvertfall, mener også bunnpanne må byttes, men litt usikker. For e39 har "skåla" på samme side som e36, men den er noe anderledes i form tror jeg ??

Typisk å bytte er ihvertfall:

- Motorfester (armer og puter)

- Et av grenrørene/eksosmanifolden

- Bunnpanne

- Oljesil/pickup (rør fra oljepumpe ned i bunnpanne)

- Skulpedeksel (enten skrudd i motor, el i bunnpanne)

- Motorledningsnett er mulig litt anderledes

- Vanntemp sensor kan måtte byttes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt enklere siden du har EWSII startsperre fra før av, da kan du bare bytte ut delene og EWSII boksene med de fra 328ien.

Men da må du også få med dette, ellers må du skaffe deg ei motorstyring som har softwarefjernet startsperren, eller bytte hele motorledningsnettet som sagt her med 325vanos eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...