Gå til innhold

Mine 318is`r! 8/9-10 vrengt panser og knust frontute


Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Her skal jeg fortelle litt om hva jeg driver med for tiden i sommer:)

Det har seg slik at jeg har 3stk 318is`r

-èn blå (bruksbil, har hatt den ett år og har egen tråd om den her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=96288&highlight= )

-èn rød

-èn grå

så her er historien:

I juni iår fant jeg en rød 318is -93mod som var smelt i fronten, den stod 3 timer unna meg, så jeg slo selvsagt til, for å bruke den som delebil til min bruksbil da jeg har store planer for den..

Denne er da utstyrt med automat, hengerfeste, 16" alufelger, takluke, mellomstor kjørecomputer(tror jeg), airbag og sikkert noe annet også.

Jeg får hjem den røde BMW`n og demonterer fronten samme dag, og ser fort at denne bilen er altfor god til å brukes som delebil, så den blir jo selvsagt skrudd sammen igjen etter noen turer rundt på sørlandet på jakt etter karosserideler og diverse plastdeksler..

Her er noen bilder av den:

564nm3esfg9ja5b9deyl.jpg

xofbxeb9mt1e34wimg4x.jpg

så etter den møtte en lastebil:

2ibs6fynfrxqmrokiz8u.jpg

ks1quau52fwb6j9d1abm.jpg

så var det demontering, og retting av karosseri (det lille som var):

ag01tlzjnk478urc5emj.jpg

4b7iampsxh76ix5csq3o.jpg

2c0amgs7b957rzlppm8f.jpg

5vu9yasgeqmv02vmot0e.jpg

så er det prøvemontering av nye deler:

n7u70bh76ap8umnltwy9.jpg

p1glo18sljznmuec19th.jpg

cla5jz6vpufp93dyte4q.jpg

så nå står den lagret ute og venter på lakk:

9sq57dj0byzdkkvm02o7.jpg

k1mn065l1mqda6zv5qff.jpg

4lgn3ozxskfw81516fd1.jpg

så kommer vi til slutten av juli, så får jeg tlf av han jeg kjøpte den røde is`n av, jo han hadde kjøpt seg ny is, og klart kunststykket og krasje denne også.. så jeg var ikke vanskelig og gav han ett bud på denne bilen også, og det ble nok ett kjøp!

dette er en -92mod 318is i titansilber-metallic, og slik så den ut:

o7sd8fd1gfza1nuc0rbt.jpg

yypc7ydtx4uzl5qm32gy.jpg

Så ble den slik etter ett lettere "kyss" med autovernet:

tue12e5eekyneads9vym.jpg

6eg1a6w2okbowbnnbe6g.jpg

5drnkyly25q9eyyop0rr.jpg

Så var de bare å lappe den sammen igjen og kjøre 25 mil hjemover:

venter på båten i arsvågen her.iqzpg2kdoeu0o9w0ca6p.jpg

yeoaktgkg1l2fae07stf.jpg

xpczd23dwc8khzcinwmc.jpg

Så var det igang med demontering og retting av karosseri:

6csfuwqlrcgspk0ylqjz.jpg

jfmwcqybeegqs8rfhiyv.jpg

wernhx9f5rqq78ao02w8.jpg

qtvbge9igbxt790b4qvn.jpg

g9helyrjq8m8jagqhvnp.jpgijgoe67q6kwhdlkjvpml.jpg

Mangler frontplata før jeg kan begynne montering igjen, men blir sannsyligvis en liten stopp i bilhobbyen på noen dager framover da jeg skal bygge ut garasjen. Go`bilene kan jo ikke stå utendørs :P

Èn morsom ting jeg må nevne da vi kjørte hjemover!

Vi stoppte på mc-donald i sandnes får å fylla magen, så sto bilen på tomgang, og da kjenner vi lukten av kjølevæske, og er raskt ute får å sjekke dette, og ja! det renner ut kjølevæske fra radiator, så da var det av med stroppen, opp med panser, så var det bare lokket til radiatoren som stod løst på! sa det var ikke vanskeligere enn å stramme det littegrann :D Da hadde vi kjørt i vell 2.5 time allerede! og hadde 1.5 time igjen...

Så her står bilen og venter på deler og dermed noe ny lakk på fronten:

jjca84vx5gvakck2juzp.jpg

Om noen har deler til e36 coupè så har jeg en tråd om hva jeg trenger av deler, sjekk ut her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=124741

Mvh Kai RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Kai ! :)

Bygg den Grå opp igjen, og RING MEG ! :) For savner den allerede ! :)

(ja, det er meg som har krasja begge :oops::oops::oops:

Tørr du virkelig å kjøpe deg ny bil? Føler at du har hatt maks uflaks her.hehe Får håpe du har brukt opp kvoten din nå da :)

Lykke til :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Kai ! :)

Bygg den Grå opp igjen, og RING MEG ! :) For savner den allerede ! :)

(ja, det er meg som har krasja begge :oops::oops::oops:

Tørr du virkelig å kjøpe deg ny bil? Føler at du har hatt maks uflaks her.hehe Får håpe du har brukt opp kvoten din nå da :)

Lykke til :) hehe

Sant så sant ! Veit det høres dumt ut å si at ikkje var min feil, men det første uhellet, var Iallefall ikke min feil, men ein jævlige lastebil som kom på mi side av veien, og det andre Ulykka, så var det eg som prøvde å unnamanøvre eit dyr i veien (i en sving) fekk sleng på Bakdekka å tok en liten tur inn i autovernet.... :oops: Så er 100%ydmyk, og kommer nok alltid til å kjøre ned alt av katter, Rever, Småkryp ect som skulle oppholde seg i veienbanen..

Men Blir nok en Ford Fieste (eller noe i den duren) fram til neste vår, da blir det ny BIL igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger nytt oppbevaringsrom som sitter under kjørecomputer, trenger hele delen fra foran girspak og opp til kjørecomp`n. trenger også oppbevaringshyllen med analog klokke der det skal stå kjørecomputer! om noen har så skrik ut 8) også trenger jeg 3stk deksler som skal skjule mutteren til setebeltefestet oppe i B-stolpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i mandal igår og hentet hjem noen deler til den grå, så idag blir det montering av front, og skifte av ene framskjerm, så skal den stå klar til lakk!

Har litt kluss med baklysa på denne :? bremselyset på sjåførsiden nekter å virke! har prøvd med lykter som fungerer utmerket på andre e36`r, men når jeg kobler til på denne så virker bare ikke bremselyset.. blir muligens en update ikveld om jeg får tid å montere alt sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå satt sammen den grå is`n, alt passet egentlig nokså greit, så her blir det ikke mye justeringer.. usikker på om panseret skal rettes eller byttes. Her er noen bilder av hva jeg fikk gjort idag:

77ji9ds2eox289uqllj7.jpg

w3yzqym9mha90guprne3.jpg

yzo052d17ubqyrg51dty.jpg

g47r4s2nxh3dwymhndr4.jpg

yh7yygazp3gmq9bye8fd.jpg

3btgfqw4jbbj7uwjbmrd.jpg

e0kkhk1ufmya5w9a93hg.jpg

ancd3mfj2hjc09n1lyut.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...