Kobar Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Det er en 2001 mod 320 dat (dieselautomat)136hk, den går ånnsvakt dårlig, men så prøvde jeg den en tur etter å plugge fra kontakt til luftmengdemåler, og da gikk den littegrann bedre, samt den brukte litt mindre drivstoff faktisk! tenker da om lmm er gåen, hva koster så denne ny? er det skadelig å kjøre for lenge med frakoblet lmm? Hadde chip på denne bilen tidligere, kan det være den som er årsaken? bilen er forøvrig rundet 200.000km... dessuten lekker den kollosalt mye i eksosanlegget, tror den lekker i catalysatoren, det er ikke sånn at bilen bråker, men det kommer en kraftig suselyd under bilen ved pådrag, samt at masse svart røyk kommer ut midt under bilen når du står bak og ser! kan dette også ha noe ved årsak til at den går dårlig? Bilen går så dårlig at jeg kjører fra med 2.4l diesel vw transporter 99mod, og di er DAUE!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars89 Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 En diagnose forteller mye på nyere biler. Begynn med det. Begge tinga du nevner er vesentlig for hvordan bilen går. Høres ut som gåen LMM. Se om motorgangen forandres når du plugger av LMM. Gjør den ikke det er den mest sannsynlig gåen... LMM koster 1900,- på KOED. Å kjøre lenge med frakoblet LMM kan vistnok skade katalysator da bilen går på for feit blanding (nødmodus) Eksoslekken er mest sannsynlig gåent fleksirør etter kat. Fåes kjøpt på biltema o.l Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobar Posted August 11, 2009 Author Share Posted August 11, 2009 ingen forskjell på motorgang om lmm er fra,- eller tilkoblet! ang eksos så er det ett slags flexirør, selve ekosrøret har løsnet fra dette! går det ikke an å sveise dette tett igjen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
McIver Posted August 11, 2009 Share Posted August 11, 2009 bump Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Posted August 11, 2009 Share Posted August 11, 2009 Har hørt flere nevne at LMM nesten er til en slitedel å regne som. Er usikker på om de benytter "hot-wire" prinsippet på denne, men i så fall kan det funke å ta av LMM og rense den med LMM spray da oljedamp kan komme fra turboen? Er jo hvertfall verdt et forsøk---- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now