Gå til innhold

Ikke gnist e30 325


bmwx1xdrive23d
 Share

Anbefalte innlegg

ok..? de 2 bilene eg mistet den på stoppet tvert... er tenningstids. men når ikke bilen skjønner hvor og hva...

er ikke noe triggerhjul på preface motoren som han har. mest sannsynlig har du hatt en facelift motor som tilsynelatene stopper hvis giveren går ut a posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har misstanke om, er om det er en brytesensor eller tenningsmodul som sitter på v innerskjerm som har streika.

Hvis det er IX du har så er den boksen en deceleration sensor som gir div signaler til abs hjernen din når du bremser.

Motronic systemene har ikke tenningsmodul, kun det andre skrotet L-tronic/J-tronic osvosv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, den sitter på plass som den skal.

Har ikke målt den, men trodde det var til tennings tidspunkt? For motoren har gått før uten den.

Han tenker på den tappen som sitter på svinghjulet å gir impulser til følerne, Ikke selve føleren.

Den kan dette av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..? de 2 bilene eg mistet den på stoppet tvert... er tenningstids. men når ikke bilen skjønner hvor og hva...

er ikke noe triggerhjul på preface motoren som han har. mest sannsynlig har du hatt en facelift motor som tilsynelatene stopper hvis giveren går ut a posisjon.

aldri sagt... "morten" henger med, men kallere det for en trigger da den aktiviserer inpuls på giveren... vet ikke hva annet de heter.. "solvfarga tapp på svinghjul"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ene gikk ut på max turtall på chip. den andre bare forsvant på tomgang... du må ta ut en av de følerene på girkassen og lyse inn med lommelykt mens en kompis turner motor sakte rundt, du ser med en gang om ikke det er i orden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørr ikke utale megfør jeg har sjekka den,men håper ikke jerg har vært så uheldig at den tappen har løsnet.

loddigner i styreenheten kan jo være vært en titt. takker alle som har kommet med tips for god hjrlp. Imorgen kveld skal jeg ta en titt på stoltheten å se hva jeg kan finne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...