Gå til innhold

dyrt med e30?


ervik
 Share

Anbefalte innlegg

har bestemt meg for og selge min e39 pga skolegang, og kjøpe meg noe billigere, er det dyrt å eie e30 320 foreksempel? forsikring? bensin forbruk? og det som koster med bil :P min blir rett og slett for dyr og eie nå når eg skal gå skule :?

tips om billi bil?? som eg ikkje trenger å sjemmes av :P pris fra 20.000-80.000,- alt av interesse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor mye du kjører pr. år eller hvor gammel du er. Men et dieselfremkomstmiddel(1,9 tdi e.l.) vil sikkert halvere drivstoff og forsikringsutgiftene dine. Når det gjelder serviceutgifter vil nok de være noe høyere enn en bensinbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til bør man kjøpe bil med hjertet og ikke med hodet. Har du lyst på E30 så kjøper du deg det :wink:

Jeg har en 93 E30 316i/318is Touring nå, og har tidligere hatt en 84 320i. Synes selv jeg har hatt et forholdsvis lite budsjett på slitedeler egentlig (selv om jeg har kostet på en god del andre ting som kanskje ikke er nødvendig på en arbeidsbil), og slitedeler må man jo rekne med uansett hva slags bil man har. Bensinforbruket er litt høyere enn på f.eks. en Toyota Corolla naturligvis, men den gir jo ikke samme kjøreglede heller da :wink:

Nå skal det sies at jeg er såpass gammel at jeg ikke trenger å tenke på ungdomstillegg og sånt, så forsikringen er heller ikke avskrekkende.

Har du lyst på E30 så løp og kjøp. Ring forsikringsselskapet ditt å undersøk priser på ulike motoralternativer/årsmodeller først, så har du litt å gå etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min E30 320i på faren min, betaler 5600 i året med 25000 km, delkasko.. Det er med 50 % bonus..

Har egentlig ikke hatt noe problemer med bilen på de 25000 jeg har kjørt på den..

Har kostet på den 40 k og mange timer, men det er bare av egen interesse..

Men det baller fort på seg når man først begynner å skru;)

Bensinforbruket er sjeldent under literen, men så har jeg også mye større kjøreglede av den enn noe annet ræl.. Løp og kjøp=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøreglede i 320? glem det! Det er faktisk ikke mulig..Mye bruker den også i forhold til hvor dårlig den går.. hadde lett finni meg en 325 da gitt, selv om den også ikke går bra.

Skal du først ut med den summen så ville jeg hatt noe som faktisk gir deg valuta for pengene, ville jeg kjøpt noe som flytter seg, f.eks 240 turbo/v8(noe jeg skal ha snart) eller BMW 540i eller liknende. Som også ser langt bedre ut enn hverdags e30-ene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha potensielle driftsutgifter kjøper du den oppbrukte audien, b ascona kom vel aldri som 16v skulle jeg tro.

Om du kan skru og vil ha e30 kjøper du en 318, de er billige. Bil som går godt, er billige, har lave driftsugifter og ser bra ut finnes ikke. Om du skal fra a-b og gir faen i resten kjøp noe japseblekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha potensielle driftsutgifter kjøper du den oppbrukte audien, b ascona kom vel aldri som 16v skulle jeg tro.

Om du kan skru og vil ha e30 kjøper du en 318, de er billige. Bil som går godt, er billige, har lave driftsugifter og ser bra ut finnes ikke. Om du skal fra a-b og gir faen i resten kjøp noe japseblekk.

ascona har aldri komt med 16v nei :wink: dette var en godkjendt ombygd med calibra motor :lol: men prisen var litt stiv, så den er ute av sikte for nå :P

rekner med eg ender opp med en diesel traver av et slag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 = mye skruing å utgifter på deler ?

Kan ikke si meg mere uenig. Har kjørt E30 i flere år.

Den ene levde ett hardt liv men forsatt så holdt en bra. kjørte på den over 40000 km, men ikke noe ekstra utgifter på den.

Bortsett fra oljeskift, bremseklosser og skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...