bmw530i Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 hei. skal bytte demper på venstre side bak (pga lekasje) og fjær på høyre side bak (pga brudd). har aldri gjort det før, tips? å lang tid må jeg regne med å bruke? begynner i morgen klokka 7 på kvelden, rekker vel det løpet av kvelden ? takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 demperen er 1 bolt og 3 muttere fjæra er nok litt værre, men skal gå med litt mikkmakk, anbefaler deg å kjøpe hynes boka på biltema Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 hynes bok? litt makt så er den fjæra ute! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 ja, dne på biltema, står masse bra i den hehe har dne til e36en, kan fikse neste alt ved å lese i den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 trenger jo ikke ei bok for detta!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet August 12, 2009 Forfatter Share Skrevet August 12, 2009 jeg så litt i dag og tror det skal gå veldig greit byttet fjær bak på en sierra en gang og da måtte vi demontere det ene etter det andre xD men her så det greit ut har kjøpt sånn til å presse sammen fjæra med så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIG Skrevet August 12, 2009 Share Skrevet August 12, 2009 Bytte fjær bak på e46 sedan er veldig enkelt. Eneste du trenger å demontere er vel egentlig hjulet. Jekk opp bilen men en god jekk, sikre at den står stødig. Press ned hele bærebroa med LITT makt. Ta fjæra rett ut for hånd og putt i den nye. Skal ikke være behov for fjærklemmer. Fjærene bak på e46 virker å være noe underdimensjonert for denne bilen. Har opplevd brudd i de (orginal fjær) selv om de har vært nesten helt nye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet August 12, 2009 Forfatter Share Skrevet August 12, 2009 så du mener at jeg faktisk ikke trenger å bruke fjærklemme i det hele tatt? greit nok at trenger nok ikke det når den skal ut siden det er brudd i den men tror det er lettest å bruke det når man setter i for så slepper man å bruke veldig med makt og tar ikke lange tiden å ta på fjærklemmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 12, 2009 Share Skrevet August 12, 2009 trenger jo ikke ei bok for detta!! hvis man ikke er vant til å skru på en bil, er det en god pekepinne!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 12, 2009 Share Skrevet August 12, 2009 så du mener at jeg faktisk ikke trenger å bruke fjærklemme i det hele tatt? Jeg tror du skal slite med å få noen fjærklemme på! Enklere å bare løsne demperen nede og presse brua ned som folk sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet August 12, 2009 Forfatter Share Skrevet August 12, 2009 Løsne demperen nede? åja, sitter demperen i brua som jeg skal presse ned? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 12, 2009 Share Skrevet August 12, 2009 ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 12, 2009 Share Skrevet August 12, 2009 ja, men så lenge du skal bytte den også, er det jo ikke noe å tenke på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet August 12, 2009 Forfatter Share Skrevet August 12, 2009 Fjæra er på venstre siden og demperen på høyre hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 12, 2009 Share Skrevet August 12, 2009 Fjæra er på venstre siden og demperen på høyre hehe å ja, haha ja, da må du løsne den nede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå