Gå til innhold

e30 instrument og si batterier


engen90
 Share

Anbefalte innlegg

Har hat problemer med at tankmåleren har løpt bærsjerk og spretti fram og tilbake, men etter en stund blei den helt død. Ellers har ikke blinklys indikatoren på venstre side funket og heller igjen av tåkelysene. Har prøvd og bytte pære men hjelper ikke.

Så leste litt rundt her om si batterier og andre med lignende problemer og kjøpte si batterier fra koed (fikk selfølgelig bare med et batteri så må bestille et nytt i mårra :( ) Men nå som jeg først hadde det oppe målte jeg batteriene og begge var på 3,1 volt. Så lurer da på om det kan være noe feil med de selvom jeg får riktig måling eller om feilen kanskje ligger et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle kjøpe med et batteri til og prøve og bytte dem å se om det hjalp noe uansett, men sov vist litt lenge i dag så rakk jo ikke og bestille fra koed :( Men noen som veit om si batteriene skal funke hvis det er volt på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skift batterier først. hvis ikke det hjelper så kan det være dårlig kontakt i instrumentet.. skru det løs og ta det ut.. kan være en liten bagatell at kablene bak instrumentet sitter dårlig , prøv å press di ordentlig på igjen og se om det hjelper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Løften denne gamle tråden litt..

Lurer på om det er noen som har hatt trøbbel med instrumentet sitt og som har byttet batteri, hvor det har LØST problemet...?

Har noe av samme problem som over her. Tankmåleren funker fint ned til halv tank ca, også blir det bare håpløs.. viser da stort sett tom tank.. prøvd å sette inn en annen tankføler, men den oppfører seg helt identisk, så mistenker at det er noe annet. Tenkte å bytte batteri, men engen90 ser jo ikke ut til å hatt noen suksess med det..

Funnet ut noe mer Engen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke funnet ut noe mer, men har nå bilen enda. Kompis hadde nylig en bil med ca. samme feil som du nevner. Den funker ned til rundt halv tank, men der stopper den. Personelig tror jeg det oftest er selve printbrettet til instrumentet som er gåent.

Det som er dritt med bilen min nå er at bensinlampa også har streika så må følge med litt på triptelleren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stopper hans på halv tank? Min går ned til tom når den kommer til halv...

Har sett skriverier om mutteren på baksiden av instrumentet.. tar det som første forsøk, da jeg manglet mutter der :)

Har du facelift eller ikke? (edit.. Touring.. :applause: )

Ser ikke helt hvordan batteriene skal loddes ut skal jeg være helt ærlig..

Elfa har batterier til ca 50-80kr stk, men det er tre forskjellige typer med samme nummer som står på batteriet.. ett vanlig, ett med ører og pinner og ett med bare ører..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem med tempraturmåler, ligger stabilt innimellom, og andre ganger finner den ut at den skal prøve å sprette seg ut av instrumenthuset. Men den fungerer når den fungerer sort of. Speedometeret er litt på tur det også, er det stress å bytte batteriene? ser for meg at man bare må lodde dem på igjen baki der, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hvordan det var da det er over 2 år siden jeg dreiv med det, men å demontere instrumentet og dele det er ikke så veldig gærlig. Husker jeg sleit litt med loddinga da jeg ikke hadde fusemiddel så loddeperlene gikk dit de sjøl villle :P Men som du sier er egentlig bare og lodde dem på baki der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...