Gå til innhold

Bytting av Topp pakning e30 325i


AH
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, driver og byttet topp pakning på min e30 325i 1989modell ettersom den røyk på ferie :(

Klarte og få meg selv til å begynne og demontere idag.

Fikk vekk radiatoren, luft filter(hele skiten) av skruene på "sneglehuset".

Så fikk jeg en case, har dradd og slitt i "sneglehuset" nå i 20min det har løsnet mere men jeg får det ikke av, er det noe jeg ikke har sett som må av? evt hva triks kan dere for og få dette av? håper på rask og posetiv tilbakemelding!

"Sneglehuset" (manifoilen kan det stemme?) toppen av motoren iallefall =)

Mvh: fersk mekkis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 stk stemmer ikke med noe.

gasspjeldhus er festet med 4 og innsug er festet med 10. Så tja, du har vel oversett noen.

Når du er en så fersk mekker så hjelper det å ha en bekjent som har skrudd endel før. Du skal bytte toppakning, ikke ett luftfilter. Belage seg på hjelp via forum, helt å holdent. det er vanskelig og blir da treg fremgang.

Nå vil jeg ha ett bildet av hva du holder på å demontere, da kan jeg rettlede deg til korrekt måte å demontere dette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst så må vi jo vite symptomene på denne bilen, er ikkje vits i å skifte topp pkn om den ikkje er gåen...

Dette spør eg om siden han hilser fra fersk mekkis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hjelp fort! Prøvd og slite og dra i den stangen som stikker nedifra Innsuget den rikker seg faen ikke, men den kan snues på så er jo bra tegn på at det ikke er 0 håp iallefall!

Hvordan skal jeg få presset denne ned og ut av innsuget`` ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare rive av toppen med innsuget på?

Bare å ta av ledningene som er festet i toppen og løfte opp.

Det gjorde iallefall jeg å det gikk veldig greit.

men som folk nevner, anbefaller deg å ha med en som har skrudd litt før når du skal av med topp osv. Skal jo huke registerreimen igjen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsug er festet med 12 muttre. To på hver kanal.

Innsprøytninga er festa med 2x10mm på innsuget så den blir med opp når du tar av innsuget.

Røret på undersiden går vel et lite stykke inn under innsuget, så det får du vel ikke av om du ikke løfter litt på innsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått av innsuget nå, noe viktige ting jeg må huske på nå som jeg skal ta av toppen?

Hvor lurt er det og demontere alt og ligge på ny topp når jeg får den? er vel ikke så lurt og la dette ligge åpent for drit ? kan jo alltids dekke det men..

Hva burde jeg bytte nå som jeg først skal demontere så mye som jeg skal? er ny reg reim som ble festet 1 uke før topp pakningen røyk, (Ikke reg ras, den starter fortsatt) har planer om og bytte vannpumpe,termostat, hva mer kan være smart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke helt grønn, og jeg spør underveis =) Momentene har jeg fått printa ut og rekkefølge det skal demonteres og monteres for og ikke bøye noe som helst.. Men er bra at dere sier slikt viser at dere bryr dere =) Register reimen skal stå en viss plass før demontering sant? er det merket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registeret trenge ikkje stå på en bestemt plass når du demontere MEN motor må stå i null når du montere så du er sikker på att veiv og kam går overens når du skal starte bilen....

vist dette står feil tar du for eit par ventiler og stempel...:)

husk og å turne motor 3-4 ganger så du er SIKKER på att ingenting tar i kvarandre...:)

kan og for å vere heilt sikker kinne olje trykk...dette gjer du ved å koble av coil så bilen ikkje får tenning ;) er nokk med 5-10 sekund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...