Gå til innhold

Grenrør m50/m52


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Holder på å hjelpe en kompis med å demontere en E34 520i 24v som skal selges i deler, og har derfor et lite sp.mål angående grenrørene som stod montert på bilen.

Står ikke noen fabrikant på dem, de er av rustfritt stål, og ligner ikke på de rørene som Schmiedmann/Koed/GS selger.

Noen som drar kjensel på disse, og evt. kan uttale seg ca. hva noe sånt kan være verdt?

Dårlige mobilbilder:

yjpmo5p45abftm0th2fs.jpg

d06o7kn39lcw5xdvbnn6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det samme, men kan ikke minnes å ha sett disse "skruene" (røde ringer på bildet) på kinarørene, så ble litt usikker. Ett tilsvarende uttak lengre ned på hver av manifoilene.

mdt8cn06aek5vpogimym.jpg

Noen som har tilsvarende grenrør, og som ikke "tror" at det "sikkert" bare er kinarør? (For det har jeg tenkt på selv også) :wink: Kvaliteten på hele grenrøret virker mistenksom bra med tanke på sveising og material.

Storparten av grenrørene jeg finner på Ebay ser ca sånn ut:

wdf2upj09lb802suil6w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det samme, men kan ikke minnes å ha sett disse "skruene" (røde ringer på bildet) på kinarørene, så ble litt usikker. Ett tilsvarende uttak lengre ned på hver av manifoilene.

mdt8cn06aek5vpogimym.jpg

Det er der man setter Lambdasondene, eller en plass man kan sette de, er litt forskjellige løsninger fra bil til bil tror jeg, på min E39 sitter de på undersiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der man setter Lambdasondene, eller en plass man kan sette de, er litt forskjellige løsninger fra bil til bil tror jeg, på min E39 sitter de på undersiden

Ok :) Var noe sånt jeg tenkte meg, men syns det var litt rart at det er 2 stk. pr. rør liksom.

De fleste billigrør jeg ser på Ebay er sveist sammen av ulike rørbend, men disse er ikke det. Derfor jeg lurer litt på hva slags type det egentlig kan være.

De kan få ligge litt i verkstedet inntil jeg evt. kan få bekreftet ca. verdi. Dumt å selge dyrt dersom det ikke er så eksklusivt, og vise versa :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Etter en kjapp titt på mine Grenrør, så kan eg konstanter at dem e kliss like te de eg ska sælg el. bytt bort mot M30 Grenrør..

Det e i hvertfall ikke noe Ebay skjit, med dårlige sømmer!!

Takker så meget for bekreftelsen! :)

Er forresten til salgs dersom noen skulle være interesser.

Edit: noen som har erfaringer med om sånne grenrør kan brukes i E30 ved ombygging til m50/m52? Er det plass i motorrommet liksom? Hva bruker man ved en sånn ombygging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...