Gå til innhold

Subwoofer i e38?


Anbefalte innlegg

Driver og leker litt med tanken om litt ekstra banking i go'bilen, men hvordan er det med linjeutgang på originalanlegget på disse bilene? Mener å ha lest ett sted at det er forsterkere som sitter i bilen originalt? Går det evt an å hente signal derfra? Eller er en høynivå til lavnivå adapter tingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har DSP så har jeg hørt at signalet er balansert, er ikke helt sikker på dette men tror det er slik.

For å lese mer om balansert signal les her (wikipedia)

Du må da ha en overgang fra balansert til ubalansert linjenivå i så fall, med mindre du har en forsterker som har balanserte innganger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, aner ikke om jeg har dsp eller ikke, hvis det var ekstrautstyr har jeg det mest sannsynlig ikke da bilen er ganske skrapa for ekstrautstyr...

Jeg har ihvertfall ikke noe forsterker i bagasjerommet, noe som tydeligvis er veldig vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du subber i hattehylla? tviler sterkt på at du har dsp om du ikke har forsterker baki.

selv ville jeg ha kjøpt meg den blaupunkt plugg and play forsterkeren.

på blaupunkten er det linjeutgang, som du kan ta ut signal til subwoofer.

så er det bare å rive ut skiluka, og sette subben der. blir bra det.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har business radio ja, men har ikke sub'er i hattehylla, blir nok å gå for en type høy-lavnivå overgang.

Den blaupunkt forsterkeren, har du noen link ellerno til den? Er det en sånn en som man kan koble vanlig høynivå inn på med innebygget høy-lavnivå overgan siden den er plug and play? Beklager hvis jeg spør dumt, men er rimelig fersk når det gjelder sånne bilstereo ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og leker litt med tanken om litt ekstra banking i go'bilen, men hvordan er det med linjeutgang på originalanlegget på disse bilene? Mener å ha lest ett sted at det er forsterkere som sitter i bilen originalt? Går det evt an å hente signal derfra? Eller er en høynivå til lavnivå adapter tingen?
Gå for en forsterker med Hi-level inn du. Det er et bedre alternativ en en høy til lav nivå omvandler.

Ønsker du monteringshjelp og/eller kjøpe det du trenger, er det bare å stikke nedom i Haslevangen 47 på Økern. Vi har åpent fra 09.30 til 17.00

Lengre også etter avtale ( Ring 90139894)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har business radio ja, men har ikke sub'er i hattehylla, blir nok å gå for en type høy-lavnivå overgang.

Den blaupunkt forsterkeren, har du noen link ellerno til den? Er det en sånn en som man kan koble vanlig høynivå inn på med innebygget høy-lavnivå overgan siden den er plug and play? Beklager hvis jeg spør dumt, men er rimelig fersk når det gjelder sånne bilstereo ting...

her har du den blaupunkt forsterkeren. (mulig den er billigere andre plasser.. mekonomen selger de vet jeg)

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... 436&vn=736

det er bare å kjøpe det tilhørende kabelsettet, så er det bare å koble til originalspilleren.slipper å klippe noen av kablene osv. det ligger en diy her inne på forumet ett sted. har akkurat hjulpet en kompis og montere dette i en e39. det ble meget bra. vi byttet alle høytalerene, og monterte sub i skiluka. vi koblet subben til den linjeutgangen på forsterkeren bare. det ble meget bra

subbene i hattehylla kommer med dsp pakken mener jeg. da har man også en liten equalizer ved siden av kasettspilleren (der myntholderene er)

lykke til! du vil ikke angre på en oppgrading av stereoen : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...