Gå til innhold

Få av hjullager bak på e36

Michael
 Share

Anbefalte innlegg

Holder på å bytte bremseskjoldet bak på min e36 touring, men da må jeg ha av hjullageret bak får å få det av.

Jeg har skrudd ut den store mutteren men det ser ut som det sitter ganske godt

noen som har gjort det før ?? takker for alle svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel ikke ha ut selve lageret, men kun navet. Du må da først løsne bolten på drivakslingen(som du sikkert har prøvd) for så og terse ut navet.

Alt dette pleier å sitte "greit" fast...

Om du kun ska bytte bremseskjoldet så sparer du deg for mye arbeid ved å skjære et spor i skjoldet slik at du kan tre det over navet og feste det med de 4boltene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet det mens det stod på bilen, uten presse..

Du må ta bort drivakslingen som sitter trolig sitter fast i splinesen, så må du terse ut navet, fjerne en seagerring(om det staves slik) og banke ut lageret fra baksiden.

Selve operasjonen med å ta bort lageret og sette i det nye er igrunn den letteste delen av jobben. Om du velger å gjøre det slik så ville jeg byttet lageret også..

Jeg brukte vel en slagters som jeg skrudde fast i navet og slo det av på den måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde dette selv på min bror sin. Etter mye kødding, bestemte jeg meg for å skru av bærebrua. Alt ble bedre da. Banka ut lageret fra baksida (bruk en hylse med samme diameter som innerringen på lageret. Resten er logisk. Pass på å ha godt mothold når du slår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men..... Hadde du bare skjært litt i skjoldet så hadde du sluppet å demontere noe som helst :)

Helt enig... Gjort det mange ganger på Omega. Resultatet blir det samme og det er jo ikke noe folk ser :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble hvertfall 2 defekte hjullager som var helt i orden før jeg begynte ut av det hehe... :?

Så nå tar jeg av bærebruene og bytter lagera. Men lurte på en sak, hylsa til brekkwiren, sitter den bare pressa i brua eller er den skrudd på noen måte ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit ikke noen ser det,men greit å gjøre en ordentlig jobb :wink: snarveier er en uting hehe

Nei er nok enklest å skjære,for min del leverte jeg det på BMW å fikk nye lager i samme slengen,men prise ble jo litt så ikke å anbefalle :roll:

En kamerat tror jeg betalte nærmere 10k for å bytte bremseskjold på en side bak hos bmw... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...