Michael Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 Holder på å bytte bremseskjoldet bak på min e36 touring, men da må jeg ha av hjullageret bak får å få det av. Jeg har skrudd ut den store mutteren men det ser ut som det sitter ganske godt noen som har gjort det før ?? takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 Du må vel ikke ha ut selve lageret, men kun navet. Du må da først løsne bolten på drivakslingen(som du sikkert har prøvd) for så og terse ut navet. Alt dette pleier å sitte "greit" fast... Om du kun ska bytte bremseskjoldet så sparer du deg for mye arbeid ved å skjære et spor i skjoldet slik at du kan tre det over navet og feste det med de 4boltene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet August 16, 2009 Forfatter Share Skrevet August 16, 2009 takktakk, trudde navet og lageret var en del jeg slik som det er forand, er det bare å banke det av ?? eller må hele brua av for å presse det av ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 Jeg byttet det mens det stod på bilen, uten presse.. Du må ta bort drivakslingen som sitter trolig sitter fast i splinesen, så må du terse ut navet, fjerne en seagerring(om det staves slik) og banke ut lageret fra baksiden. Selve operasjonen med å ta bort lageret og sette i det nye er igrunn den letteste delen av jobben. Om du velger å gjøre det slik så ville jeg byttet lageret også.. Jeg brukte vel en slagters som jeg skrudde fast i navet og slo det av på den måten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet August 16, 2009 Forfatter Share Skrevet August 16, 2009 Da trenger jeg vel egentil bare å banke av det navet da så burde det gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet August 18, 2009 Forfatter Share Skrevet August 18, 2009 Det funka IKKE, endte med 2 stk defekte lager.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet August 18, 2009 Share Skrevet August 18, 2009 Gjorde dette selv på min bror sin. Etter mye kødding, bestemte jeg meg for å skru av bærebrua. Alt ble bedre da. Banka ut lageret fra baksida (bruk en hylse med samme diameter som innerringen på lageret. Resten er logisk. Pass på å ha godt mothold når du slår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 18, 2009 Share Skrevet August 18, 2009 Men..... Hadde du bare skjært litt i skjoldet så hadde du sluppet å demontere noe som helst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet August 18, 2009 Share Skrevet August 18, 2009 Men..... Hadde du bare skjært litt i skjoldet så hadde du sluppet å demontere noe som helst Helt enig... Gjort det mange ganger på Omega. Resultatet blir det samme og det er jo ikke noe folk ser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet August 19, 2009 Share Skrevet August 19, 2009 Greit ikke noen ser det,men greit å gjøre en ordentlig jobb snarveier er en uting hehe Nei er nok enklest å skjære,for min del leverte jeg det på BMW å fikk nye lager i samme slengen,men prise ble jo litt så ikke å anbefalle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet August 19, 2009 Forfatter Share Skrevet August 19, 2009 Ble hvertfall 2 defekte hjullager som var helt i orden før jeg begynte ut av det hehe... Så nå tar jeg av bærebruene og bytter lagera. Men lurte på en sak, hylsa til brekkwiren, sitter den bare pressa i brua eller er den skrudd på noen måte ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snurresprett Skrevet August 19, 2009 Share Skrevet August 19, 2009 kun pressa inni, men er du uheldig så sitter den så fast at det er fort gjort å ødelegge den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 19, 2009 Share Skrevet August 19, 2009 Greit ikke noen ser det,men greit å gjøre en ordentlig jobb snarveier er en uting heheNei er nok enklest å skjære,for min del leverte jeg det på BMW å fikk nye lager i samme slengen,men prise ble jo litt så ikke å anbefalle En kamerat tror jeg betalte nærmere 10k for å bytte bremseskjold på en side bak hos bmw... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet August 20, 2009 Forfatter Share Skrevet August 20, 2009 det var drøyt får nok sammen bilen i dag så da blire vel muligens eu godkjent til uka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå