Gå til innhold

BMWCCN Rogaland Arr. Streetmeet med bremsing 29/8-09


pettmon
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tror nok alle som eier en bil har råd til å spandere 300kr på en brems....

Da tar du grundig feil.

EHH.. hahaha.

Hvis man ikke har 300 til overs kan man like gjerne selge bilen og kjøpe scooter. sorry.

jo eg har 300 til overs, men til viktigere ting enn å bruke de på noe som eg har total unytte av. Folk har forskjellig økonomi og prioriteringer av pengene sine, så synes ikkje dere skal gjøre narr av folk om de ikkje har 300 til dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å "ha råd" og å ville prioritere en bremsing. Har man en 520 som er original er det ikke spesielt spennende å kjøre den på rulla, så da kan man like godt bruke de 300,- på noe annet.

Enig med deg der Gunnar .

Petter

BMWCCN Rogaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ja? Vel, med tanke på at du har nettpp byttet motor til en "litt" kraftigere enn så trodde jeg kanskje det er interessant å vite hva du faktisk har på hjulene.

Når du har en ganske stor interesse for bilens utsende så har du vel også bittelitt interesse for at den går bra også? En dyno med lamda kan enkelt fortelle deg om motoren går som den skal. Når dette itilegg koster kun 300kr så synes jeg at det er en liten pris å betale når disse testene ligger på godt over 1000kr. Det billigste jeg fant i Oslo var 1800kr for 4 pulls. Men som sakt, det er jo min mening.

Uansett, beklager vis du følte det støttet av det jeg skrev, var ikke ment får å rakke ned på noen.

Er det forsatt ledigt på Lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er enkelte som ikke helt har forstått poengen med å kjøre bilen en gang på et rulle felt.

Selv en 520 er smart å kjøre få målt. Dere må ikke være så opptatt av toppefekten, den varierer ifra rulle til rulle så de tallene er ikke å stole på.

Det som er morro med et bremsepapir er å se effekt kurven. Da får man se hvor max hk og max momene er og om det er noen plasser på kurven man har lite effekt. Toppeffekten beyr ikke en dritt på papiret.

En annen ting er at du kan få vite om den går magert noen plasser på registeret. Har du feks chip så kan det vær veldig ok å få rede på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er enkelte som ikke helt har forstått poengen med å kjøre bilen en gang på et rulle felt.

Siktet du til meg der?

Btw, husker du en gang sa at softwaren til M bilene alerede er optimalisert så du så ingen vits å å oppgradere softwaren. Jeg fikk 50nm og 35hk etter jeg installerte en modifisert software uten for feit eller mager blanding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.mulig eg og en kompis er inntressert,satser på og ta turen i fra stord!

når er påmeldingsfristen?

Ingen frist er satt , De første 3 bilene er booket inn med tanke på tidspunkter . Så vi har ledig tid i fra 10,30 på Bremsing .

Petter

Styremedl. BMWCCN Rogaland

Du kan sikkert bare sette meg opp på lista på bremsing,11.30 er det ledigt da?

Har automatgir visst det skal ha noen betydning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er enkelte som ikke helt har forstått poengen med å kjøre bilen en gang på et rulle felt.

Siktet du til meg der?

Btw, husker du en gang sa at softwaren til M bilene alerede er optimalisert så du så ingen vits å å oppgradere softwaren. Jeg fikk 50nm og 35hk etter jeg installerte en modifisert software uten for feit eller mager blanding :)

Siktet til de som har lite hk og som ikke har 300kr til overs.

At du fikk 35hk og 50nm med å sette inn en chip som du feks har kjøpt uten å hatt bilen i benk for justering vil jeg se før jeg tror det.. Da mener jeg at jeg vil se bremsepapirer før og etter montering ifra samme benk. Hvis det stemmer så er jo du veldig heldig. Ikke noe som er bedre enn det.

Jeg hadde superchip i min S30B30 og de hjalp ikke en dritt... Kjører datasprut nå og da kom effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt til av: petter M (IP-adressen er loggført med tanke på misbruk)

Dato: 28.08 2009 - 00:41

supert , da har vi ::::

Tommy 9,00

Ivar.T 9,30

Roald 10,00

Racemaster 10,30

Snake ___1 11,00

Nylund 11,30

Obs !! fare for noe forsinkelser

Oppdaterer etter hvert , Og har vi litt dødtid kan jeg putte inn min bil .

Påmeldte til nå er :

Tommy

Big Bimmer

Ivar T

Roald

Stig j

Jay-O

Petter

Racemaster

Snake__1

Nylund

Arotished ?

Takaasen

Petter

BMWCCN Rogaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...