haakon Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Har vært å sett på endel nyere biler i det siste og på de fleste av de med lys lakk som sølv og lys blå er det små flekker som ser ut som rust. Er små flekker på str med knappenålshode el mindre og de finnes også der hvor karosseridelen er lakkert plast. Er dette bare urenheter i lakkflaten som kan poleres vekk og da er borte? Blir litt bekymret når jeg ser 07 mod med dette. På min gamle fra 92 har jeg ikke sett det, men det skyldes kanskje at det er mindre synlig på mørk farve og at jeg polerer jevnlig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CS Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Dette oppstår på biler som eieren ikke vasker/polerer bilen ofte nok. Det er bare urenheter som fester seg i lakken. Går helt fint vekk med polering/lakkrens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yngvejos Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Det er antagligvis piggstøv eller lignende som har festet seg på lakken. Det fjernes med clay etterfulgt av lakkforsegling eller/og voks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
haakon Posted August 18, 2009 Author Share Posted August 18, 2009 Ikke så farlig da med andre ord. Rart de ikke går over bilene med polish før de ruller dem ut i bruktbilhallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts