Gå til innhold

Motorvask (e36)


vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei tenkte å ta motorvask på bilen, begynt å bli ganske møkkete og støvete nedi der. men hørt at noen av di som har gjort det har fått problemet med å startet bilen etter motorvask? :? kan dette stemme . hvor ligger hjernen, den jeg er mest redd for hvis den eventuelt ligger et sted i motorommet? :? gjelder 316. 93mod.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekk til Coilene dynamo og diverse elektroniske ting med plast poser ..

spry på med god avfetting og spyl av med høgtykspyler.

Bruk gjerne litt plast fornyer på plasten. Så vil du få eit fint motorrom

Det gjør vertfall eg og bilen starter like fint vær gang.

Men la bilen stå og tørke noken timer før du starter viss du vil være på den sikre siden !.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt dekke over og la være å spyle direkte på elektriske komponenter som f.eks. dynamo.

På e36 med sekser kan det være lett å få startproblemer etter motorvask om det kommer vann ned i tennplugg hullene (dette skaper overledning som gjør at man ikke får gnist samt i værste fall kan skade coilene). Men det er ikke værre enn å bruke en kompressor å blåse tørr hullene etterpå :)

Vet ikke om dette er ett problem på 316/318.

Vet ellers ikke om noen svake punkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen ligger bak batteriet ditt "over" torpedoveggen på en måte.

Jepp skal stemme det, ligger bak batteriet og inni torpedoveggen , viss eg ikkje tar heilt feil.

Skal vel være eit deksel der du skal kunne ta av .

Hjernen ligger godt beskyttet i fra motorrom, evt om du er uheldig kan dreneringen fra luftinntaket til coupevifta være tett (feil som ofte dukker opp på e36), og om du spyler masse vann mot luftinntaket kan det samle seg så mye vann i motorhjerne rommet at den blir våt (snakker her av erfaring :P ) og da vil den ikke starte. Dette gjelder jo mest ved bilvask.

btw, om det skulle skje, fortvil ikke. ta den ut og tørk den skånsomt innomhus over natta så har den gode sjanser for å være like hel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten sånn at jeg har lyst til å stå over:P har dårlig råd om dagen så tar egentlig ikke sjangsen om dette sku skje.. men vært fint å fått vasket da, ser ikke ut nedi der :) hehe..

Ok takker for hjelp alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss du bruker god avfetting og spyleslange med lavt trykk, så kommer det til å gå kjempe fint.

Selv bruker eg høgtrykk spyler på min.

funka fint det. aldri hatt noko problem med dette.

Viss du i tillegg kansje har ein kompressor kan du jo blåse vekk litt vann rundt omkring.

bare husk å dekke til elektroniken. !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg Amazing Roll-Off, blått stoff som kommer fra USA og opprinnelig laget til å vaske båtkalesjer.

Bruker dette til motorvask og det er KONGE! blankbil.no bl.a forhandler dette.

Jeg bruker aldri høyttrykk i motorrommet, hageslange duger i massevis.

Hjernen trenger du ikke dekke til med mindre du skal spyle direkte på der den er plassert. Har du åpent luftfilter, dekk til dette.

Motorrom på en 318i jeg vaska forrige uke:

FØR:

bc2367b9.jpg

ETTER:

bc1c5d23.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...