Gå til innhold

Trenger gode råd fort.. e34


metalheart
 Share

Anbefalte innlegg

jeg trenger noen smarte forklaringer raskt da bilen er i daglig drift.

m20b20 520i 89 mod.

Det har seg slik at viftereima røk her en dagen,og motoren ble varm,stoppet akkurat på rød kant,men det ble på kokepunktet.skiftet begge reimene dagen etter på,og alt var fint,kjørte i 20 min så steg tempen på rødt igjen.stoppet og tørde ikke å gjøre mere før jeg hadde forhørt meg litt.snakket med bmw øyvind på nylund i stavanger,han sa jeg måtte lufte systemet skikkeligt etter koking.følgte oppskriften til punkt å prikke,var veldig nøye,skiftet også termostat i samme slengen.alt så fint ut,varme i apperatet,og tempen ca på halvt.kjørte prøvetur,alt ok.en time senere skulle bilen kjørest igjen en tur på 25 min,etter 20 min så steg tempen opp mot det røde,og var på koke punktet igjen.noen som har peiling hva som sjer her da?trenger bilen hver dag,så dette må fikses raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha startet med å sjekke at det ikke ryker grått eller er fuktig i eksosen og at alle slanger er hele. Toppsprekk/ pakningsdef.

Så sjekket om du har fått vann i oljen. Blir da gråskummete.

Deretter sjekker du om kjølevesken har forandret farge lukt osv.

Er alt Ok, bør du skifte vannpumpen som ett første steg.

Dårlig vannpumpe gir slike signaler og kan komme brått.

Alt annet er verre som regel/ sprekk i topp osv.

Håper dette er til hjelp

Pedro

Ps er da forøvrig halveis på et regreimsbytte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være kjøleviften på motoren er defekt!

Da kan den kjøres med stort sett som vanlig, men hvis det er kø, du står litt i ro eller bare på tomgang vil motoren bli brennheit og fordampe mye av vannet.

Hvis det skulle begynne å koke når du kjører, må du få tak i en stor flaske med så varmt vann som mulig. Hehe.

Men selvfølgelig bare hvis det er det som er gale :P

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnnet ut litt mere :idea:

viste seg at radiatoren lakk 2 forsjellige plasser,og viskose kobblingen er også gåen,kunne holde igjen vifta på alle måter uten problem,så da gjenstår bare vannpumpa,den skifter jeg bare for og være sikker,har ikke sett på den enda,skal ta det i helga..så da er vi vel snart i mål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...