Jump to content

Radiator ... e36


vegard89
 Share

Recommended Posts

La merke til at det var lite vann på radiatoren i vinter som var så etterfylte på det nivået der det sku være, også sjekket for en stund siden nå, så var lite vann der igjen. Hadde bilen inne på verksted for noen dager siden og di b.l.a. byttet vannpumpe. regner kanskje med at di har fylt opp igjen til tops før levering, også sjekket jeg radiatoren for vann nå istad ikke noe mere enn det har vært før. Bilen blir også Driftsvarm, ikke noe problemer der.

Er dette normalt eller hva kan være galt? :? gjelder 316. 93mod

Takker for svar alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

ok. men hvis vannpumpa har vært dårlig, kan det ha noe med at den har brukt mere vann en den vanligvis skal ? .. har ikke vist at vannpumpa har vært dårlig før den kom innpå verksted for noen dager siden. men den ble byttet.. hvorfor er det fortsatt kvart liter igjen på radiatoren som det var her før jeg leverte den? .. har ikke dette noe med vannpumpa å gjøre? .. siden regner med at di etterfylte når di bytta vannpumpa? .. :?

håper på svar :)

Link to comment
Share on other sites

kvart liter med vann der i vinter etterfylte til tops. kjørt en stund og sjekket før jeg leverte den var nede på kvart igjen ca. når jeg fikk den igjen så var det like lite. er i sammenheng i teksten ovenfor

Link to comment
Share on other sites

Hadde tilsvarende problem med min. Der viste det seg at toppflensen, den lille plasttappen som sender vannet fra blokken tilbake til radiatoren, var lekk. Det var ikke noe synlig lekkasje annet enn at det noen ganger kunne samle seg opp litt vann under den. Bruddet satt inne i selve slangen.

Kan være en ide å ta en titt på den.

Link to comment
Share on other sites

Hadde tilsvarende problem med min. Der viste det seg at toppflensen, den lille plasttappen som sender vannet fra blokken tilbake til radiatoren, var lekk. Det var ikke noe synlig lekkasje annet enn at det noen ganger kunne samle seg opp litt vann under den. Bruddet satt inne i selve slangen.

Kan være en ide å ta en titt på den.

ok men er dette noe farlig? legger ikke noe merke til tempraturen på bilen eller noe.. men hvordan sjekker jeg dette? :?

Link to comment
Share on other sites

Hadde tilsvarende problem med min. Der viste det seg at toppflensen, den lille plasttappen som sender vannet fra blokken tilbake til radiatoren, var lekk. Det var ikke noe synlig lekkasje annet enn at det noen ganger kunne samle seg opp litt vann under den. Bruddet satt inne i selve slangen.

Kan være en ide å ta en titt på den.

ok men er dette noe farlig? legger ikke noe merke til tempraturen på bilen eller noe.. men hvordan sjekker jeg dette? :?

Kan potensielt være farlig, med tanke på kjølingen, om trykket blir for høyt og røret sprekker. Du kan skru av slangen og se hvordan flensen ser ut under. Jeg oppdaget dette ganske tilfeldig da hele flensen pulveriserte seg når jeg rikket litt på den.

http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 3D1129362H

Slik ser den ut. NR 7

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...