Gå til innhold

EU-godkjenning uten katalysator?


Vmaxx
 Share

Anbefalte innlegg

Skal ha E34n på Eu-godkjenning snart men har ikke katalysator på den (er en 95mod så det skal være originalt).

Hvis CO-målingene holder seg under grensen, tror dere de ser på katalysatoren eller ikke godkjenner den pga den ikke er der? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha E34n på Eu-godkjenning snart men har ikke katalysator på den (er en 95mod så det skal være originalt).

Hvis CO-målingene holder seg under grensen, tror dere de ser på katalysatoren eller ikke godkjenner den pga den ikke er der? :?

Har den vært der vil den ikke gi de verdiene den skal, så ja, de merker fort at den ikke er der (=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katalysatoren ble tatt av da effektanlegget kom på, hvorfor vet jeg ikke (ble gjort av forrige eier), sikkert for å øke effekten(?)

Har et par katalysatorer i reserve, men hvis de ser gjennom fingrene med det bruker jeg ikke tid på å montere den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge avgassen er under kravene så har de ikke lov til å sette opp katalysator på en eu kontroll.

det er ikke noe krav til at det skal være katalysator[/quote

På biler som ble født med katalysator SKAL det være katalysator jo =p....

ring biltilsynet og sjekk opp før du sier noe mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge avgassen er under kravene så har de ikke lov til å sette opp katalysator på en eu kontroll.

det er ikke noe krav til at det skal være katalysator[/quote

På biler som ble født med katalysator SKAL det være katalysator jo =p....

ring biltilsynet og sjekk opp før du sier noe mer!

Eller du?

Etter 1989 kom alle biler med kat, og i de bilene SKAL det være kat..... Sikkert en grunn til at den er der som nevnt?

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldle ... alysator*&

Du kan jo lese litt her (= Får du ett intrykk av at du bare kan fjerne den?

Sjekk regler for i det heletatt å bytte den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katalysatoren ble tatt av da effektanlegget kom på, hvorfor vet jeg ikke (ble gjort av forrige eier), sikkert for å øke effekten(?)

Har et par katalysatorer i reserve, men hvis de ser gjennom fingrene med det bruker jeg ikke tid på å montere den..

Det er nok riktig at katalysatoren stjeler noen HK, tror ikke noen har merket det, uten at du kjører proff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig det som Clerion sier med at katalysator skal være på bilder fra 1989. MEN om det er noe de henger seg opp i, hvis cO2 er under maksimumkravet, og bilen ikke har katalysator, vet jeg ikke.

Men man merker ikke de 4-5 hestene som katalysatoren stjeler, med mindre man benker bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...